Multivers monstruós
‘Godzilla y Kong: el nurvo imperio’
Adam Wingard (Estrena: 27/3/2024)

A dam Wingard va aparèixer en aquell projecte de cine de terror col·lectiu i de baix pressupost titulat V/H/S i ara ja es relaciona amb els cineastes que roden pel·lícules de més de 200 milions d’euros. Després d’inaugurar la nova franquícia de les dues criatures gegants amb Godzilla vs. Kong, Wingard firma una segona entrega que completa el denominat Monster Verse iniciat amb el Godzilla del 2014 i prosseguit amb Kong: l’illa Calavera el 2017. La hibridació del simi King Kong sorgit dels temors de la Gran Depressió americana dels 30 amb el kaiju Godzilla aparegut com a metàfora del terror atòmic al Japó pot tenir el seu interès, però de vegades la suma de dues entitats poderoses no dona bons resultats.
De fet, en aquest film el protagonista absolut és el rei Kong, cada vegada més humanitzat en gestos, mirades i rugits, mentre que Godzilla no passa de la categoria d’estrella convidada. L’acció s’esdevé en la denominada Terra Buida, que supleix l’illa Calavera, on va començar tot. Els humans parlen més del compte i entorpeixen més que aclareixen la història. A Kong li extreuen una dent infectada en una de les escenes més encertades, i en diversos moments sembla que els responsables d’aquesta monstruosa franquícia vulguin competir amb la d’El planeta dels simis, ja que de batalles entre simis de diferents alçades n’hi ha a doll. Godzilla promet vòmits radioactius; apareix un altre kaiju històric, Mothra, el monstre arna; a King Kong li congela una mà el tità Shimo, i les criatures devasten en les seves batalles Sao Paulo, el Caire i Cadis, tot i que Godzilla descansa dins del coliseu romà.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos