L’apagada de la TDT deixa obsolets des d’avui el 2% dels televisors
Avui es produirà definitivament l’anomenada apagada de la TDT a l’expirar la data límit establerta pel Govern central per a la desaparició dels canals en definició estàndard (SD) i el seu posterior reemplaçament per la versió equivalent en alta definició (HD). Alguns canals, com TVE i TV-3, van portar a terme la transició en dates recents, però els que encara no ho havien fet, com els d’Atresmedia i Mediaset, deixaran d’emetre avui en la seva versió de qualitat estàndard, i això provocarà que els televisors sense capacitat per funcionar en alta definició quedin obsolets.
L’actualització, que permetrà alliberar espai en l’amplada de banda per destinar-lo a altres tecnologies com les emissions en 4K o la telefonia mòbil 5G, afectarà només un 2% dels televisors d’Espanya, segons dades del Govern. Malgrat això, són molts els dubtes que suscita aquest salt definitiu al HD, que, tot i que molts usuaris no el notaran, implica alguns efectes importants.
Malgrat que els principals canals de cada corporació (La 1, Telecinco, TV-3 i Antena 3, entre d’altres) compten des de fa més d’una dècada amb una versió HD, altres canals secundaris encara no ho han fet. Serà la programació d’aquests canals la que desaparegui per deixar pas a una versió equivalent però de més qualitat, saltant del SD al HD.
Notícies relacionadesSolucions
La solució més ràpida és el canvi de televisor. No obstant, també hi ha opcions més econòmiques, com la instal·lació d’un descodificador capacitat per executar el format HD o la compra d’un dispositiu que converteixi el televisor en una Smart TV i que permeti al seu torn la instal·lació d’aplicacions per mitjà de les quals continuar disfrutant dels canals tradicionals de la TDT. L’altra opció que tenen els usuaris afectats és recórrer a dispositius com l’Amazon Fire TV Stick o el Google Chromecast.
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
