La "doble moral" amb les campanyes de Calvin Klein

El Regne Unit prohibeix l’anunci de la firma amb la cantant FKA Twigs, perquè la «converteix en estereotip sexual», mentre el món sencer fa l’onada amb l’anunci en roba interior de Jeremy Allen White, l’actor de moda i nou amor de Rosalía.

La "doble moral" amb les campanyes de Calvin Klein

LAURA ESTIRADO

2
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Calvin Klein acaba de llançar dues campanyes, una de masculina de roba interior i una altra de femenina, amb peces casual, amb diferent resultat. Pel que sembla, els clàssics calçotets blancs de la firma nord-americana no són ofensius, tot i que els llueixi un famós nu; però les seves camises negres, sí, si resulta que "converteixen en estereotip sexual" la seva despullada portadora, també tota una celebritat.

Quan queden pocs dies per començar la seva espectacular temporada de premis pel seu paper en la sèrie The Bear, l’actor Jeremy Allen White (guanyador en els Globus d’Or, Critics Choice Awards i Emmy) va deixar el món estupefacte al convertir-se en el nou noi Calvin Klein, en una sensual campanya de fotos i vídeos. Les xarxes van embogir veient el cos fibrós i musculat del baixet actor d’ulls blaus que s’ha convertit en el nou amor de Rosalía (la parella ja no s’amaga i els han caçat diverses vegades passejant per Los Angeles i fins i tot besant-se apassionadament).

El furor planetari s’ha traduït en guanys per a l’empresa, ja que la campanya amb la icona novaiorquesa va generar en només 48 hores 12,7 milions de dòlars (prop de 12 milions d’euros) en valor d’impacte mediàtic, segons Launchmetrics.

Fotografiada per Mert Alas i dissenyada per Emmanuelle Alt, la campanya ràpidament es va tornar viral a les xarxes. El nom de White va ser un dels temes més comentats a X el 5 de gener.

Gràcies a l’èxit de l’anunci, Allen White ha protagonitzat diversos reportatges en la premsa. En una entrevista a la revista GQ, per exemple, explica que va patir la síndrome de l’impostor quan va rodar l’anunci: "Tota l’estona pensava: ‘No puc veure’m en una tanca publicitària. No hauria d’estar fent això’" , confessa, a més d’explicar que es va posar malalt la setmana anterior a la sessió i va haver de fer un esprint d’última hora per estar "preparat".

No obstant, no ha despertat tant entusiasme la campanya de llenceria femenina al Regne Unit. L’organisme britànic d’autoregulació publicitària ha prohibit un pòster de la marca al considerar que "cosifica la dona". La resolució de l’Advertising Standards Authority (ASA) considera que la campanya protagonitzada per la cantant britànica FKA Twigs converteix la dona en un "estereotip sexual". Es tracta d’un pòster en el qual l’artista FKA Twigs apareix vestint una camisa de tela texana que li penja sobre una de les espatlles deixant al descobert, en l’altre costat del cos, part del pit i de les natges.

Notícies relacionades

Twigs ha respost a la prohibició en una publicació a Instagram així: "No veig l’objecte sexual estereotipat amb què m’han etiquetat. Veig una bonica i forta dona de color l’increïble cos de la qual ha superat més dolor del que puguis imaginar. No puc evitar sentir que hi ha una doble moral aquí (...); estic orgullosa del meu físic i intento arribar al nivell de dones com Josephine Baker, Eartha Kitt i Grace Jones, que van trencar barreres del que significa estar empoderada i tenir una sensualitat única".

La imatge, amb el text Calvins or nothing, va ser objecte de dues queixes davant l’ASA que al·legaven que era "obertament sexual", que cosificava la dona i mostrava el seu cos de manera inapropiada.