La "doble moral" amb les campanyes de Calvin Klein
El Regne Unit prohibeix l’anunci de la firma amb la cantant FKA Twigs, perquè la «converteix en estereotip sexual», mentre el món sencer fa l’onada amb l’anunci en roba interior de Jeremy Allen White, l’actor de moda i nou amor de Rosalía.

Calvin Klein acaba de llançar dues campanyes, una de masculina de roba interior i una altra de femenina, amb peces casual, amb diferent resultat. Pel que sembla, els clàssics calçotets blancs de la firma nord-americana no són ofensius, tot i que els llueixi un famós nu; però les seves camises negres, sí, si resulta que "converteixen en estereotip sexual" la seva despullada portadora, també tota una celebritat.
Quan queden pocs dies per començar la seva espectacular temporada de premis pel seu paper en la sèrie The Bear, l’actor Jeremy Allen White (guanyador en els Globus d’Or, Critics Choice Awards i Emmy) va deixar el món estupefacte al convertir-se en el nou noi Calvin Klein, en una sensual campanya de fotos i vídeos. Les xarxes van embogir veient el cos fibrós i musculat del baixet actor d’ulls blaus que s’ha convertit en el nou amor de Rosalía (la parella ja no s’amaga i els han caçat diverses vegades passejant per Los Angeles i fins i tot besant-se apassionadament).
El furor planetari s’ha traduït en guanys per a l’empresa, ja que la campanya amb la icona novaiorquesa va generar en només 48 hores 12,7 milions de dòlars (prop de 12 milions d’euros) en valor d’impacte mediàtic, segons Launchmetrics.
Fotografiada per Mert Alas i dissenyada per Emmanuelle Alt, la campanya ràpidament es va tornar viral a les xarxes. El nom de White va ser un dels temes més comentats a X el 5 de gener.
Gràcies a l’èxit de l’anunci, Allen White ha protagonitzat diversos reportatges en la premsa. En una entrevista a la revista GQ, per exemple, explica que va patir la síndrome de l’impostor quan va rodar l’anunci: "Tota l’estona pensava: ‘No puc veure’m en una tanca publicitària. No hauria d’estar fent això’" , confessa, a més d’explicar que es va posar malalt la setmana anterior a la sessió i va haver de fer un esprint d’última hora per estar "preparat".
No obstant, no ha despertat tant entusiasme la campanya de llenceria femenina al Regne Unit. L’organisme britànic d’autoregulació publicitària ha prohibit un pòster de la marca al considerar que "cosifica la dona". La resolució de l’Advertising Standards Authority (ASA) considera que la campanya protagonitzada per la cantant britànica FKA Twigs converteix la dona en un "estereotip sexual". Es tracta d’un pòster en el qual l’artista FKA Twigs apareix vestint una camisa de tela texana que li penja sobre una de les espatlles deixant al descobert, en l’altre costat del cos, part del pit i de les natges.
Notícies relacionadesTwigs ha respost a la prohibició en una publicació a Instagram així: "No veig l’objecte sexual estereotipat amb què m’han etiquetat. Veig una bonica i forta dona de color l’increïble cos de la qual ha superat més dolor del que puguis imaginar. No puc evitar sentir que hi ha una doble moral aquí (...); estic orgullosa del meu físic i intento arribar al nivell de dones com Josephine Baker, Eartha Kitt i Grace Jones, que van trencar barreres del que significa estar empoderada i tenir una sensualitat única".
La imatge, amb el text Calvins or nothing, va ser objecte de dues queixes davant l’ASA que al·legaven que era "obertament sexual", que cosificava la dona i mostrava el seu cos de manera inapropiada.
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- Baròmetre de juny Enquesta CIS: El PSOE es dispara i aconsegueix el seu màxim avantatge sobre el PP malgrat els escàndols judicials
- La nova Casa Blanca Les protestes contra Trump s’estenen per tot els EUA
- Mobilitat Unes obres al metro de Barcelona tallaran la L4 i la L11 durant tot juliol i agost
- Nits de cine El plaer de disfrutar d’una pel·li a l’aire lliure
- Patrimoni Patum, el ritme únic de la festa de Berga
- Ruta amb bicicleta Un itinerari que uneix el Ripollès i la Garrotxa
- CATA MAYOR Coratge a la nova Mesa del Chef
- Microcosmos per a caminants Els millors locals d’un dels millors carrers del món