Crítica de 'A fuego lento': delicat joc entre cuina i sentiments

‘A fuego lento’
Director: Tran Anh Hung
Intèrpretes: Juliette Binoche, Benoît Magimel, Galátea Bellugi
Any: 2023
Estrena: 20/12/23
★★★★
A foc lent, en el sentit acurat i pacient del terme, ha condimentat cinematogràficament Tran Anh Hung aquesta pel·lícula d’idèntic títol, ambientada a la França de finals del XIX, en què el plaer gastronòmic i les maresmes del desig amorós es conjuguen en absoluta harmonia. No és un film culinari més. La preparació, enfornat i condimentació de les diverses carns, peixos, llegums i salses juga un paper importantíssim. Com proven els primers 20 minuts de metratge, en els quals el treball a la cuina, l’art de cuinar i disposar bé els plats, està filmat sense gairebé paraules, com si fos un autèntic ballet amb la càmera seguint els personatges entre taules, calders i fogons.
Però a més, el cineasta vietnamita Anh Hung, el primer film conegut del qual no era sobre menjar però tenia un títol molt gastronòmic –El olor de la papaya verde–, narra amb enorme tacte i precisió la peculiar relació entre l’exquisida cuinera que encarna Juliette Binoche i el famós gurmet interpretat per Benoît Magimel. Si el principi és una dansa, la resta del film és un retrat íntim i calmat d’aquests dos personatges que disfruten del menjar i s’estimen, però, per diferents raons, no estan plenament junts.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer