L’actor Tom Hanks va parlar abans de la presentació de l’actor Steve Martin.

L’actor Tom Hanks va parlar abans de la presentació de l’actor Steve Martin. / REUTERS / Los Angeles

1
Es llegeix en minuts

L’actor Tom Hanks i la copresentadora del programa d’entrevistes de la CBS Gayle King van advertir aquest dilluns als seus seguidors sobre diversos anuncis publicitaris en els quals impostors generats per intel·ligència artificial (IA) els suplanten la identitat.

«Compte», va assenyalar Hanks en una publicació a Instagram que mostrava clarament una còpia digital no autoritzada d’ell. «Hi ha un vídeo per aquí promocionant algun pla dental amb una versió meva d’IA. No hi tinc res a veure», va dir.

El missatge havia rebut més de 111.700 ‘m’agrada’ des que l’intèrpret guanyador de l’Oscar el va compartir diumenge amb els seus 9,5 milions de seguidors a Instagram.

King, copresentadora del prestigiós programa matutí ‘CBS mornings’, va també publicar el que va denominar com una falsa peça audiovisual d’ella, en la qual suposadament insta els espectadors a fer clic en un enllaç per conèixer el seu «secret» de pèrdua de pes.

«No tinc res a veure amb aquesta empresa», va alertar la conductora a Instagram. «¡Mai he sentit parlar d’aquest producte ni l’he utilitzat! Sisplau, no es deixin enganyar per aquests vídeos d’IA».

Les garanties contra la IA utilitzada per replicar el talent de la pantalla va ser un dels temes pels quals es va lluitar durant la vaga d’escriptors que va tenir paralitzat Hollywood fins a un acord temptatiu assolit la setmana passada. Una vaga paral·lela, la dels actors, encara no s’ha resolt.

Els programes d’IA generativa van irrompre amb força en la indústria a finals de l’any passat, amb ChatGPT demostrant la seva capacitat per crear assajos, poemes i converses a partir de breus indicacions.

Notícies relacionades

Els models d’IA han afegit funcionalitats com la de generar imatges digitals per encàrrec, cosa que fa témer que la tecnologia s’utilitzi per crear fotos i vídeos «falsos» que enganyin la gent fent-los creure que són reals.

Els gegants tecnològics Google, Meta i Microsoft són algunes de les companyies que s’afanyen a rendibilitzar les habilitats de la IA generativa, mentre intenten evitar perills com el seu potencial de ser una arma per a la desinformació i la ciberdelinqüència.