Greta Gerwig es converteix en la primera directora que supera els 1.000 milions de dòlars de recaptació

Archivo

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Barbie’ continua arrasant en taquilla, amb la seva estètica colorista, el seu humor afinat i un cuidat missatge feminista. Hi té molt a veure el pla traçat per Margott Robbie, protagonista absoluta a més de productora del film, i la mà de Greta Gerwig, la seva directora, per elevar el nivell d’una proposta que ‘a priori’ podia haver quedat relegat en una altra pel·lícula beneita ostatge d’una joguina.

Segons les dades avançades del cap de setmana, ‘Barbie’ va trencar la barrera dels 1.000 milions de dòlars arreu del món dissabte passat i encara li queda un llarg recorregut que la convertirà probablement en la pel·lícula més taquillera de l’any, superant els 1.351 milions de dòlars que porta recaptats un altre dels fenòmens del 2023: ‘Super Mario Bros.: la pel·lícula’.

Notícies relacionades

És la primera vegada que una dona en solitari a càrrec de la direcció d’un llargmetratge supera aquesta barrera, una fita que se suma a la millor estrena d’una pel·lícula dirigida també per una dona.

El pròxim objectiu, superar els 1.455 milions recaptats per ‘Frozen 2’, codirigit per una dona i un home: Jennifer Lee i Chris Buck. Les estimacions auguren que només als Estats Units podria superar àmpliament els 700 milions al final de la seva carrera; tenint en compte que el mercat de la resta del món suposa poc més del 50% del total i que s’acaba d’estrenar en altres mercats com el japonès –amb polèmica inclosa–, no és descartable que en poques setmanes tornem a coronar ‘Barbie’ com un dels grans moments cinematogràfics de la història del cine, tant en l’àmbit recaptatori com de crítica.

Temes:

Barbie Cine