L’escriptora Carme Riera, nova presidenta de CEDRO
L’escriptora Carme Riera ha sigut nomenada presidenta del Centre Espanyol de Drets Reprogràfics (CEDRO), després que l’entitat hagi celebrat l’assemblea general de socis, en la qual també s’ha elegit nova junta directiva. Així, Riera, que ja va exercir la presidència entre els anys 2015 i 2019, substitueix l’editor Daniel Fernández(Editorial Edhasa i que passa ara a la vicepresidència) i ocuparà aquest càrrec durant els pròxims quatre anys.
«Afrontem un període ple de reptes, en el qual continuarem treballant en el desenvolupament d’eines i serveis que protegeixin la propietat intel·lectual dels autors i editors, a través d’iniciatives digitals que ens permetin posar límit a la pirateria, i ens esforçarem perquè la intel·ligència artificial, que ja és una realitat, sigui una aliada en la defensa de la cultura escrita», ha assegurat Riera.
Defensa d’interessos
Segons ha explicat l’associació, la nova junta directiva «treballarà per defensar i protegir els interessos dels escriptors, traductors i autors de llibres, diaris, revistes i partitures i a impulsar el respecte dels seus drets de propietat intel·lectual com una condició indiscutible per assegurar la sostenibilitat de la cultura escrita».
A més, continuarà promovent un marc regulatori que «asseguri una remuneració justa» per als autors i editors, «conforme amb els països de l’entorn i que no comprometi la competitivitat del sector», a través de la col·laboració amb les administracions públiques i organitzacions.
Trajectòria
Notícies relacionadesCarme Riera és membre de la Reial Acadèmia Espanyola. És catedràtica de Literatura Espanyola a la Universitat Autònoma de Barcelona i directora de la Càtedra J. A. Goytisolo, a més d’escriptora –va obtenir el Premi Nacional de les Lletres Espanyoles (2015)–.
Entre les seves novel·les i contes, escrits en català i en castellà, destaquen: ‘Dins el darrer blau’, ‘L’estiu de l’anglès’, ‘Naturaleza casi muerta’ i ‘La voz de la sirena’, entre d’altres. Les seves últimes publicacions són la biografia ‘Carmen Balcells, traficant de paraules’ (Carmen Balcells, traficante de palabras) i ‘La pau dels somnis feliços’ (La paz de los sueños felices).
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Els votants de Sánchez se’n van amb Vox
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
