Televisió
Disney ja té més abonats a les seves plataformes de ‘streaming’ que Netflix
La companyia de Mickey Mouse acumula 221 milions de subscriptors pels 220 del seu competidor

The Walt Disney Company va anunciar aquest dimecres que suma 221,1 milions de subscriptors a les seves plataformes de ‘streaming’ arreu del món, i supera per primera vegada Netflix, que compta amb 220,6 milions d’abonats al seu servei. Tanmateix, la posició de Netflix com a plataforma líder no perilla, ja que la factoria Disney reparteix la seva oferta entre diverses marques: la internacional Disney+ (152,1 milions), la nord-americana Hulu (46,2 milions) i l’esportiva ESPN+ (22,8 milions).
Tot i així, el creixement de Disney en el mercat de l’‘streaming’ contrasta amb la situació del seu principal competidor, que arrossega dos trimestres amb pèrdua de clients i es planteja mesures com cobrar un extra per compartir comptes o introduir publicitat en la subscripció més barata.
Per la seva banda Disney, malgrat que continua sumant abonats, és aliena als problemes de rendibilitat que les plataformes audiovisuals de pagament estan trobant en un mercat cada vegada més saturat. Els seus tres serveis han donat uns resultats fluixos en l’últim trimestre, sobretot a causa d’uns costos més grans de programació i producció, i han deixat una pèrdua combinada de 1.100 milions de dòlars. Per això, la companyia va avançar que el 8 de desembre aplicarà una nova estructura de preus per fer rendible el negoci de ‘streaming’, que encarirà els plans actuals, inclourà opcions més barates amb publicitat i oferirà nous paquets.
Notícies relacionadesDes que Disney+ es va llançar fa tot just dos anys, el conglomerat empresarial més important de Hollywood ha centrat la seva estratègia a atraure clients a la seva plataforma de ‘streaming’, dominada pel llançament de ficcions de marques tan potents com Marvel i Star Wars. Així mateix, durant la pandèmia va estrenar directament per ‘streaming’ cintes d’estudis tan importants com Pixar (‘Luca’, ‘Onward’) i Disney Animation (‘Raya and the Last Dragon’), cosa que va impulsar el seu nombre d’abonats.
En el seu informe de resultats, The Walt Disney Company va indicar que ha guanyat 2.983 milions de dòlars en els últims nou mesos, un 62% més respecte al mateix període de l’any anterior, impulsat majoritàriament pels seus parcs d’atraccions.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)