Avanç de programació
‘Alcarràs’, de Carla Simón, inaugurarà el D’A Film Festival Barcelona 2022
El certamen barceloní de cine d’autor, que tindrà lloc del 28 d’abril al 8 de maig, es clausurarà amb ‘Cinco lobitos’, d’Alauda Ruiz de Azúa

‘Alcarràs’, el film de Carla Simón que va aconseguir l’Os d’Or a Berlín, inaugurarà la pròxima edició del D’A Film Festival Barcelona, el certamen dedicat al cine d’autor. Aquesta nova edició se celebrarà entre el 28 d’abril i el 8 de maig a les seus habituals del CCCB, Renoir, Zumzeig, Filmoteca de Catalunya i a la plataforma Filmin. I una altra pel·lícula espanyola realitzada per una directora que va ser al festival berlinès, ‘Cinco lobitos’, d’Alauda Ruiz de Azúa, serà l’encarregada de clausurar el certamen.
Els responsables del D’A han donat una primera llista de títols, un tast de plats saborosos cuinats per cineastes tan consensuats com els britànics Terence Davies i Johanna Hogg, el tailandès Apichatpong Weerasethakul –de qui es pot veure una exposició a Fabra i Coats fins al 22 de maig–, l’israelià Nadav Lapid i el francès Mathieu Amalric. Els seus respectius films –‘Benediction’, ‘The Souvenir Part II’, ‘Memoria’, ‘Ahed’s knee i ‘Ábrazame fuerte’– conformen una primera selecció que, com és habitual en el D’A, condensa bona part del millor exhibit en altres festivals l’any passat.
Nous valors
Notícies relacionadesUna altra de les apostes fermes se centra en els nous valors del cine espanyol a través d’‘Un impuls col·lectiu’, secció competitiva que a partir d’aquest any està dotada amb un premi de 5.000 euros per a la directora o director del film guanyador. Carla Simón ja és un valor consolidat, amb només dos llargmetratges, però en aquesta edició del D’A es podran veure pel·lícules de cineastes sense tant aparador internacional com Lluís Galter, l’autor de ‘Caracremada’, que presentarà ‘Aftersun’; Zaida Carmona (‘La amiga de mi amiga’), col·laboradora de Marc Ferrer; Adrián Silvestre, premiat a Rotterdam amb el seu film sobre l’evolució d’una persona trans, ‘Mi vacío y yo’, i Helena Girón i Samuel M. Delgado, directors d’‘Eles transportan a morte’, una relectura molt personal, narrativament i formalment, entorn de la conquesta d’Amèrica. Clara Roquet, una altra de les directores triomfadores dels últims mesos amb el seu film ‘Libertad’, també serà present en el D’A en qualitat de guionista amb ‘Costa Brava, Líbano’, coproducció hispanolibanesa dirigida per Mounia Aki.
El Focus D’A d’aquesta edició estarà consagrat a la Setmana de la Crítica del festival de Cannes, un altre dels planters habituals de nous valors: l’esmentat film de Roquet va ser programat en aquesta secció del certamen francès l’any passat. La Setmana de la Crítica ha complert 60 anys, i un dels seus responsables, el crític Charles Tesson, lligat durant molts anys a la revista ‘Cahiers du cinéma’, vindrà a Barcelona per presentar la secció. La idea és projectar –sempre a la Filmoteca de Catalunya– 12 films descoberts en aquesta secció, tants com anys de vida té el D’A.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»