Mostra a Barcelona
El Museu del Disseny reorganitza la col·lecció amb una nova exposició permanent
La mostra ‘Objectes comuns. Històries locals, debats globals’ reuneix 274 peces i 34 documents originals
El Museu del Disseny de Barcelona proposa des d’aquest divendres una nova mirada a la col·lecció del centre a l’exposició permanent ‘Objectes comuns. Històries locals, debats globals’, que suposa la primera gran reorganització de l’equipament des de la seva inauguració el 2014 per acostar el disseny al públic.
La mostra, comissariada per l’historiador i dissenyador Oriol Pibernat, s’ha instal·lat en un espai més accessible per al visitant, en un lloc central de la planta 0 de l’edifici, cosa que converteix l’exposició en la porta d’entrada al museu. Amb aquests canvis, el Museu del Disseny pretén dinamitzar i donar a conèixer més a fons la col·lecció pròpia del museu.
La reestructuració ha comportat una ampliació de la col·lecció amb prop d’un centenar de noves peces que la completen i actualitzen. En total, la mostra reuneix 274 peces i 34 documents originals.
L’objectiu és posar de manifest l’enorme impacte social, estètic i cultural del disseny, capaç de convertir objectes comuns en peces exemplars i rellevants culturalment. L’exposició evidencia de quina manera el disseny dialoga amb els grans temes de la contemporaneïtat i intenta aportar respostes als reptes col·lectius com a societat. També ensenya com el disseny vincula el passat, que li atorga profunditat històrica, amb el present, que li proporciona actualitat temàtica.
Vincle amb Barcelona
Notícies relacionadesUn altre dels eixos de la nova exposició permanent és el vincle entre el disseny i Barcelona, cosa que reflecteix la importància que ha tingut aquesta disciplina a la ciutat.
Entre les peces que es poden veure a l’exposició figuren icones del disseny autòcton com la cadira Butterfly o BFK, les butaques Catalana i del Gatcpac, els llums Disa de Coderch, les setrilleres Marquina, el pal de fregar, el banc Catalano d’Òscar Tusquets i Lluís Clotet o la motocicleta Impala.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Eleccions a Extremadura María Guardiola: "Quan sento els meus adversaris em sembla que estan fora de la realitat"
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- El Barça acomiada l’any guardant-se Pedri per al derbi
- Un Raphael reconstituït
- L’exigent sistema electoral extremeny amb les minories marcarà les aliances
