Clàssics

El cicle Palau Òpera porta les millors òperes de Händel, Monteverdi i Purcell a Barcelona

Els amants de l'òpera podran gaudir de l'Orfeu de Monteverdi, protagonitzada pel tenor Ian Bostridge, el 18 de febrer

En total, són quatre les obres d’aquests autors barrocs les que es poden gaudir al Palau de la Música

Ian Bostridge serà una de les veus d’Orfeu

Ian Bostridge serà una de les veus d’Orfeu / Cedida / Simon Fowler

2
Es llegeix en minuts

El cicle Palau Òpera és una de les cites més importants dels amants de l'òpera amb el Palau de la Música Catalana aquesta temporada. Fins al 16 de març passaran per les taules d'aquest emblemàtic espai quatre de les obres més representatives del barroc de la mà de veus internacionals de primer ordre, i formacions i directors tan importants com Vox Luminis i Lionel Meunier, Europa Galant i Fabio Biondi, Forma Antiqva i Aaron Zapico. El 18 de febrer serà el torn d'Orfeu de Monteverdi, considerada com la primera òpera de la història i protagonitzada per Ian Bostridge, un dels tenors més importants del moment.

Les obres de l’alemany Georg Friedrich Händel, l’italià Claudio Monteverdi i el britànic Henry Purcell, tots ells referents de la seva època, que van marcar el destí de l’òpera i que li van donar tota la rellevància que l’acompanya avui dia, podran disfrutar-se durant aquest cicle organitzat pel Palau de la Música.

La programació del Palau Òpera seguirà fins el 16 de març del 2022 i constarà de quatre obres: Orfeo, The fairy queen i King Arthur. Totes són produccions en versió concert, especialment pensades per a una sala com el Palau, que compta amb un espai i acústica únics, a més d’una arquitectura singular.

L’ORFEO DE MONTEVERDI, AMB 18/02 EUROPA GALANTE & BIONDI

Aquesta obra és considerada com la primera òpera de la història. Orfeo, amb música de Claudio Monteverdi sobre llibret d’Alessandro Striggio, no podia faltar en la primera edició del nou cicle Palau Òpera del Palau de la Música Catalana. Compta amb un repartiment de luxe, que inclou noms destacats de la música antiga com Ian Bostridge, Roberta Invernizzi o Fabio Biondi al capdavant de la seva formació Europa Galante, i que garanteix l’èxit d’una producció en què la institució participarà directament amb l’aportació del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana.

GIULIO CESARE DE HÄNDEL, AMB FORMA ANTIQVA              

 Händel, un dels compositors més cèlebres de l’òpera barroca, torna a la primera edició del cicle Palau Òpera amb Giulio Cesare in Egitto, un dels títols culminants de les temporades d’òpera italiana del compositor alemany nacionalitzat britànic a Londres. El conjunt Forma Antiqva, que dirigeix Aaron Zapico, acompanyarà una reguera de solistes que, encapçalats per la soprano Carolyn Sampson, també inclou noms destacats com Hilary Summers i els contratenors Christopher Lowrey i Konstantin Derri.

KING ARTHUR DE PURCELL, AMB VOX LUMINIS

Henry Purcell és una de les grans apostes de la primera edició del cicle Palau Òpera amb la programació de dos títols a càrrec de la formació Vox Luminis, que dirigeix Lionel Meunier. En aquesta ocasió, King Arthur, una de les últimes obres del compositor britànic i també una de les més innovadores per l’època, comptarà amb la participació de l’actor Pere Arquillué com a narrador, ja que bona part d’aquesta òpera dramàtica o semiòpera consisteix en text parlat.

THE FAIRY QUEEN DE PURCELL, AMB VOX LUMINIS

The fairy queen conté alguns dels fragments més cèlebres del catàleg de Henry Purcell i de tota la història de l’òpera. Per això, no podia faltar a la primera edició del cicle Palau Òpera, que dedica un espai especial al compositor britànic. La formació especialitzada Vox Luminis, que dirigeix Lionel Meunier, ens oferirà aquesta successió de mascarades –la rèplica anglesa a l’òpera italiana i francesa a finals del segle XVII– amb què Purcell va triomfar als teatres de Londres.

Si voleu assistir a qualsevol d’aquestes actuacions podeu abonar-vos en aquest enllaç.