CULTURA I SOCIETAT
Fabra i Coats acull el primer Festival d’Arts Comunitàries de Catalunya
La mostra ofereix 40 activitats diferents de l’11 al 15 de maig amb teatre, conferències, música i tallers de dansa
La Fabra i Coats es convertirà en epicentre de l’art comunitari. De l’11 al 15 de maig la Fàbrica de Creació Fabra i Coats de Barcelona acollirà la primera edició del FAACCC (Festival de les Arts Comunitàries de Catalunya). La intenció és posar en relleu el poder transformador de l’art i obrir un espai de debat sobre models culturals i de governança per generar espais de cultura democràtica.
El FAACCC compta amb l’impuls de més de 20 organitzacions i està coordinat per Basket Beat, dirigit per Josep Ma Aragay, especialitzat a recuperar una relació quotidiana amb l’art d’una manera imaginativa, utilitzant una pilota de bàsquet com a element per introduir noves dinàmiques.
Entre les 40 activitats hi ha des de tallers, espectacles, música, ‘performances’ i conferències, la majoria gratuïtes. Entre elles destaca el taller ‘Cuerpo Problema’, on Élise Moreau i Cristina Morales, en col·laboració amb Iniciativa Sexual Femenina, aprofundeixen en temes feministes a través de la dansa; un taller de Gamelan que descobreix la riquesa tímbrica d’aquest fabulós instrument d’Indonèsia i un altre de percussió corporal on l’instrument és un mateix.
Emigració i identitat
Notícies relacionadesD’altra banda, i amb taquilla inversa, es presentarà la tragicomèdia ‘Ana y Serafín, inquilinos de la periferia’, una història sobre identitat i emigració protagonitzada per Rafa Sánchez creada a partir de les vivències de dues persones que es veuen obligades a deixar Còrdova el 1962 i instal·lar-se a Barcelona a la recerca d’un futur millor.
Diversos especialistes a trenar relacions profundes entre art i societat a partir de treballs comunitaris participen en aquesta primera edició: des de l’escriptora Cristina Morales al portuguès Hugo Cruz, director del festival Mexe (Encontro Internacional de Arte e Comunidade) i investigador de la Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat de Porto. També hi participen el belga Eugene van Erven de la Universitat d’Utrecht especialitzat en teatre, educació i psicologia creativa, la pallassa Melissa Lima Caminha, el músic de Gossos Natxo Tarrés, l’artista Marta Ricart, el filòsof i escriptor Pedro García Olivo, promotor de l’antipedagogia i crític radical de les societats democràtiques occidentals.
- Entrevista d’altura Kilian Jornet i el seu viatge al límit a ‘La revuelta’: relata al·lucinacions a l’Everest i dona la xifra dels diners que té
- Estret de Magallanes Se l'empassa una balena: el terrible malson d'un jove mentre practicava caiac | Vídeo
- Rècord històric de participació femenina en la Mitja Marató
- Juan Fernández: "És injust que s’obrin les fronteres perquè entri tothom sense control"
- 3.600 detencions per als 452 multireincidents més actius
- La nova Casa Blanca Trump i Musk inicien els acomiadaments massius de funcionaris
- Energia Descobert un enorme jaciment de gas al nord d’Anglaterra
- El conflicte del Pròxim Orient Hamàs confirma els noms dels tres ostatges que alliberarà avui
- "Recordin Alemanya en els 20"
- La nova política exterior de la Casa Blanca Vance acusa Europa de menyscabar la llibertat d’expressió per aïllar els ultres