Balanç de la 29a edició

El Temporada Alta reforçarà la seva oferta de teatre per disfrutar a casa després de vendre 8.756 entrades en ‘A distància’

  • El festival tanca la seva edició més complexa i innovadora amb 70.000 visualitzacions a la seva plataforma i 14.000 espectadors presencials
  • «No ens esperàvem l’èxit dels nous formats. S’ha de continuar explorant perquè dona feina a la gent», ha afirmat Salvador Sunyer, director de la mostra
bouvetya-temporada-alta

bouvetya-temporada-alta

2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

La Covid-19 ha complicat el festival Temporada Alta, però aquest ha sabut treure partit de la situació per experimentar nous formats durant la pandèmia. La seva plataforma digital ‘A distància’ ha registrat 70.286 visualitzacions, amb 8.756 entrades venudes per veure espectacles fora del teatre davant les 13.991 que han acudit presencialment als teatres, oberts al 50% de la seva capacitat. Gràcies a la plataforma, 10 propostes que no es van poder veure presencialment van arribar al públic. Només quatre espectacles dels que estaven previstos no s’han pogut veure.

La recaptació del digital ha suposat uns 16.000 euros aproximadament. «Ens han seguit persones de més de 13 comunitats en més de 20 comunitats autònomes i 20 països. El 75% del públic d’‘A distància’ era de fora de les comarques de Girona. El més seguit pels espectadors que no van acudir a les sales per veure teatre ha sigut l’estrena del muntatge inaugural ‘Bouvetøya’, el Torneig de dramatúrgia, les creacions via Zoom que permetien parlar amb els intèrprets al final de la funció, també una destacada selecció de muntatges històrics i l’original proposta de CaboSanRoque. La seva audioguia per disfrutar en un supermercat a través d’auriculars connectats al telèfon mòbil ha sigut una revelació que ja han contractat festivals a Madrid, Gijón, Buenos Aires i Montevideo. «No ens esperàvem l’èxit dels nous formats. S’ha de continuar explorant perquè dona feina a la gent. És una manera més senzilla de fer arribar la creativitat del teatre sense necessitat de viatjar, una cosa que s’està imposant a Europa», ha afegit Sunyer.

Tant en ‘A distància’ com en sala, el perfil de l’espectador majoritari és similar: la dona de 43 anys, representa el 70% del públic presencial i la de 42 anys, el 70% dels qui han seguit el festival des de casa.

Notícies relacionades

L’edició més estranya de totes les realitzades fins ara ha obligat a invertir més en personal en els teatres i en el departament de ticketing. Els primers per fer complir totes les mesures de seguretat. Els segons, per ajudar el públic davant la necessària adequació dels horaris i dies de les funcions als canvis marcats pel Procicat.

Malgrat el dèficit econòmic generat, l’ajuda de les institucions ha servit per pal·liar els problemes. «Tanquem de manera provisional amb equilibri pressupostari. Les institucions han sigut clau per ajudar les companyies perquè era un moment difícil i tocava», ha resumit Sunyer. El projecte social educatiu A tempo s’ha desenvolupat amb normalitat i ha arribat a 4.000 alumnes. També s’han estrenat totes les coproduccions previstes. Entre aquestes Sunyer ha destacat l’èxit d’‘Història d’un senglar’, espectacle de Gabriel Calderón protagonitzat per Joan Carreras que farà temporada al Teatre Lliure, anirà a Madrid i farà gira per Espanya.