OBITUARI
Mor Diana Rigg, actriu de 'Joc de Trons' i 'Los Vengadores'
La intèrpret britànica, de 82 anys, ha mort plàcidament a casa seva envoltada de la seva família per un càncer diagnosticat al març

dianariggavengers
L’actriu britànica Diana Rigg, que molt abans de ser lady Olenna en la popular sèrie ‘Joc de Trons’ havia participat en la sèrie de culte dels anys 60 ‘Los Vengadores’, ha mort als 82 anys, segons ha informat aquest dijous la BBC. La intèrpret va morir plàcidament a casa seva, envoltada de la seva família, ha afegit la cadena, citant el seu agent i com anunciava la seva filla Rachael Stirling.
«Va morir d’un càncer diagnosticat al març i va passar els seus últims mesos reflexionant amb alegria sobre la seva extraordinària vida, plena d’amor, humor i un profund orgull per la seva professió. La trobaré a faltar més enllà de les paraules», afegia. «Durant la meitat de la seva vida, Diana va ser la dona més bonica de la sala [...]. Se’n va anar a treballar amb les mànigues arremangades i un somriure per a tothom. Tenia un talent increïble», va dir el dramaturg britànic Tom Stoppard en un comunicat.
Rigg (Doncaster, 1938) es va mudar amb la seva família a l’Índia abans d’anar a l’escola a Anglaterra. Va estudiar a la Royal Academy of Dramatic Art abans de debutar en la Royal Shakespeare Company el 1959. Es va forjar una llarga carrera en el teatre, va aparèixer a la pel·lícula de James Bond ‘007 al servei secret de Sa Majestat’ (1969), en la qual interpretava el personatge que es casava amb el famós espia britànic. El seu salt a la fama va tenir lloc als 60 amb la sèrie de culte ‘Los Vengadores’, el seu primer paper important, el d’Emma Peel, vestida de cuir i dominant el karate, al costat d’un John Stedd amb barret fort encarnat per Patrick McNee.
En els últims anys la seva popularitat es va mantenir gràcies a les seves aparicions a ‘Joc de trons’ com a lady Olenna, matriarca de la família Tyrell, la reina d’espines, paper pel qual va ser nominada quatre vegades als Emmy. La interpretació d’un personatge manipulador que no tem enfrontar-se als homes més poderosos de Ponent va aportar una dimensió shakesperiana a la saga fantasticomedieval.
Va aconseguir precisament un Emmy pel seu paper en la versió de ‘Rebeca’ que va coprotagonitzar amb Charles Dance.

Rigg, amb Patrick McNee, a ‘Los Vengadores’ /
En el seu palmarès, dos televisius Bafta com a millor actriu per ‘Mother love’ i ‘Los Vengadores’. Les seves interpretacions de Medea, Eurípides i Mare Coratge també li van valer diversos premis prestigiosos. Pòstuma serà la seva aparició a ‘Last night in Soho’, pel·lícula d’Edgar Wright que s’estrenarà l’any que ve.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- REIVINDICACIONS L’intrusisme inquieta els anestesistes: «Hi ha metges no especialistes que estan realitzant sedacions i això comporta greus riscos»
- Premi Planeta Juan del Val, guanyador del premi Planeta 2025: «Hi ha massa escriptors educats, l’art ha de tenir cert afany de provocació»
- «El president de la pau» ¿És veritat que Trump ha parat 8 guerres? ‘Fact check’ sobre l’afirmació del president dels EUA
- Al Parlament ERC, els Comuns i la CUP demanen la compareixença de Parlon i Trapero per l’ús de gas pebre en la manifestació propalestina
- Estudiants L’agitador Vito Quiles fa una breu aparició a la UAB en un matí marcat per la tensió i les càrregues policials