CULTURA A CASA

'Performance' 'online' de La Fura dels Baus que reinterpreta 'Macbeth'

Pep Gatell dirigeix 'La maldición de la corona', un treball col·lectiu digital creat amb la Fundació Èpica durant el confinament que es retransmet aquest dimarts en directe des del canal de Youtube de la companyia

zentauroepp53253853 imatge de la performance  la maldici n de la corona  de la f200428115001

zentauroepp53253853 imatge de la performance la maldici n de la corona de la f200428115001 / Fura dels Baus

1
Es llegeix en minuts

La cita és aquest dimarts, 28 d’abril, a les 18.30 hal canal de Youtube de la Fundació Èpica de la Fura dels Baus. En aquest escenari virtual, la companyia teatral ofereix una ‘performance’ en directe: ‘La maldición de la corona’, dirigida pel ‘furer’ Pep Gatell, un treball col·lectiu digital que reinterpreta ‘Macbeth’, la tragèdia de Shakespeare. 

«’Macbeth’ qüestiona com un acte pot conduir a un canvi vital i circumstancial que fa que res pugui tornar a ser el mateix i que no hi hagi marxa enrere: un clar paral·lelisme amb la situació actual», explica Gatell, recordant com el coronavirus i la crisi sanitària ho han capgirat tot.

Treball en confinament

Notícies relacionades

La companyia va començar a treballar en aquest experiment digital el passat 13 d’abril, ja en ple confinament. Des d’aleshores, una trentena de creatius han treballat a distància de forma conjunta a través de plataformes de videoconferències. No és un entorn nou per a la Fura dels Baus, que ja va apostar a finals dels anys 90 pel teatre digital i es va col·locar en l’avantguarda de l’ús de les noves tecnologies en l’àmbit teatral i amb una visió de futur en un marc de revolució digital. 

A la iniciativa s’hi han sumat en qualitat d’experts tres grups de recerca: el departament de filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el grup de cognició i plasticitat cerebral de l’Institut de Recerca Biomèdica de Bellvitge (Idibell) i el Centre de Visió per Computador (CVC). La seva aportació estudiarà com un entorn concret pot afectar el procés creatiu i transformar-lo, l’impacte de l’entorn virtual en l’audiència i els participants, com l’estereotip d’una representació ancorada en la memòria pot alterar-se en un projecte ‘online’ com aquest, o com són les relacions entre els participants.