RECONEIXEMENT
L'espanyola 'Klaus', premi Bafta a la millor pel·lícula d'animació
El film de Sergio Pablos guanya el guardó de l'Acadèmia Britànica de les Arts Cinematogràfiques i la Televisió

undefined51723940 madrid 13 01 2020 entrevista a sergio pablos director de l200126201804 /
La pel·lícula ‘Klaus’, de l’animador i guionista espanyol Sergio Pablos, ha guanyat el Bafta a la millor pel·lícula d’animació en la 73a edició dels premis de l’Acadèmia Britànica de les Arts Cinematogràfiques i la Televisió.
La cinta estrenada a la plataforma Netflix s’ha imposat a títols de molt pes: ‘Frozen 2’, ‘Toy Story 4’ i ‘A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon’ (‘La oveja Shaun. La película: Granjaguedón’).
Pablos va recollir la preuada màscara daurada a l’escenari del Royal Albert Hall i va agrair el premi a tothom que «ha fet possible això». «Gràcies a Netflix per haver-hi apostat. Això és un orgull increïble per a nosaltres», va assegurar.
‘Klaus’ es basa en la llegenda del Pare Noel per explicar la història de Jesper, un carter que se’n va a l’Àrtic per obrir una oficina de correus.
Fa poc més d’una setmana el film va triomfar de valent en els premis Annie, coneguts col·loquialment com els ‘Oscars de l’animació’, a l’emportar-se set guardons, inclòs el reconeixement a la millor pel·lícula.
Notícies relacionadesEl film de Pablos, amb una llarga experiència en animació a Disney i un dels creadors de la saga ‘Gru’, competirà diumenge que ve per emportar-se l’Oscar a la millor pel·lícula d’animació davant ‘Cómo entrenar a tu dragón 3’, ‘¿Dónde está mi cuerpo?’, ‘Mr. Link. El origen perdido’ i ‘Toy Story 4’.
Més de 300 persones de 22 nacionalitats –amb una majoria d’espanyols en la part de la supervisió– van treballar per tirar endavant la història del carter Jesper, el personatge central amb qui Pablos explica els orígens de Santa Claus, un projecte amb què va començar a pensar el 2010.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima