CRÍTICA DE CINE
'Longa noite': l'ètica de les imatges
El director Eloy Enciso ens trasllada a una visió de la postguerra espanyola que no té res a veure amb el que el cine ens ha revelat sobre aquest període
Una de les principals característiques del tercer film d’Eloy Enciso és la seva capacitat visual, entre la imatge somnàmbula i l’ètica de les imatges. La sublim fotografia deMauro Herce(director de ‘Dead slow ahead’ i càmera de la recent ‘Lo que arde’, d’Oliver Laxe) ens trasllada a una visió de la postguerra espanyola que no té res a veure res amb el que el cine ens ha revelat sobre aquest període. Vencedors i vençuts a través dels ulls d’algú que torna al seu poble. El temps sembla aturat en un discurs cinematogràfic que entronca amb els actors-màscara deRobert Bressoni el sentit del temps de la parellaStraub-Huillet.
Longa noite ★★★
Direcció: Eloy Enciso
Repartiment: Celsa Araujo, Misha Bies Golas, Nuria Lestegás, Suso Meilan, Manuel Pumares, Verónica Quintana
País: Espanya
Durada: 93 minuts
Any: 2019
Gènere: ‘Thriller’ psicològic
Estrena: 5 de desembre del 2019
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Vine a escalar i apunta’t a competir: s’obre el termini d’inscripcions
- turisme cultural La Cerdanya a través de les esglésies romàniques
- caminada popular De ruta pels paratges de la riera de Rajadell
- EXPOSICIONS El Balloon Museum d’‘Emily in Paris’ aterra a Barcelona