RECOMANACIÓ
Cinc novel·les per conèixer millor Toni Morrison
La premi Nobel ha deixat constància a les seves obres de la duresa de la vida dels afroamericans
zentauroepp49350704 beloved190806210407
OJOS AZULES (1970). L’alienació dels afroamericans en relació amb la cultura blanca va quedar perfectament reflectida en aquesta novel·la-faula situada en els anys 40, en la qual una nena negra d’11 anys aproximadament, que vol semblar-se a Shirley Temple, acudeix a un curandero que la convencerà que els seus ulls ara són blaus.
LA CANCIÓN DE SALOMÓN (1977). Una saga familiar que s’inicia amb un home de negocis que oculta els seus orígens negres per integrar-se a la societat. Els seus descendents, més conscients de la seva identitat, faran el camí contrari, lluitant contra la violència dels blancs als Estats Units dels transformadors anys 60.
BELOVED (1989). Una de les novel·les més crues i terribles de l’autora. També la més ben considerada. El fantasma d’una nena morta, que la seva mare, una esclava fugitiva, va assassinar perquè la petita no seguís el seu camí. Està dedicada als 60 milions o més d’esclaus negres que van morir víctimes del tràfic.
Notícies relacionadesJAZZ (1992). Una parella arriba al Harlem novaiorquès dels anys 20 des dels camps de treball per formar una nova vida, però la violència de la gran ciutat els atraparà en un remolí del qual també formarà part la jove amant de l’home, en un triangle amorós que acabarà esclatant.
VOLVER (2012). Als anys 50, un veterà negre de la guerra de Corea torna a la seva llar per comprovar que el fet d’haver lluitat pel seu país no l’ajudarà en res a l’hora d’integrar-se a la ciutat a la qual pertany i on viu la seva germana. Està dedicada al seu fill Slade, que va morir de càncer.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- COMUNITAT DE RECERCA El grup assenyalat pels abusos de Flecha a la UB anuncia que es dissol
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Tradició Els gitanos de la Mina reviuen el Nadal flamenc de Barcelona
