Anar al contingut

CRÍTICA DE CINE

'Touch me not': el cos com a matèria d'estudi

Os d'Or a la Berlinale del 2018, el debut d'Adina Pintilie se centra en l'exploració dels cossos per reflexionar sobre la culpa, la repressió i l'alliberament dels tabús a través de la sexualitat

Beatriz Martínez

A través d’un dispositiu en què se superposa la ficció, el documental, el videoassaig i el cine experimental, la càmera de la debutant Adile Pintile se centra en l’exploració dels cossos per reflexionar sobre la culpa, la repressió i l’alliberament dels tabús a través de la sexualitat. Com en una teràpia. En realitat, una mica d’això hi ha a 'Touch em not (No em toquis)' –Os d’Or a la Berlinale del 2018–, tot i que el més important és la forma en què s’endinsa en la intimitat, a través de l’element físic, recorrent la pell dels personatges per parlar de l’acceptació dels complexos i les inseguretats i de quins són en realitat les fronteres del nostre ésser.

ítem

Touch me not (No em toquis) ★★★

Direcció: Adina Pintile

Repartiment: Laura Benson, Tómas Lemarquis, Christian Bayerlein, Grit Uhlemann, Adina Pintilie, Hanna Hofmann

Títol original:  'Touch me not'

Països: Romania / Alemanya / República Txeca / Bulgària / França

Durada: 125 minuts

Any: 2018

Gènere: Drama

Estrena: 7 de juny del 2019