CRÒNICA
Fervor de Sílvia Pérez Cruz a Buenos Aires
La cantant de Palafrugell fascina en la seva actuació a la Fira del Llibre de la capital argentina
Buenos Aires es va entregar amb passió al poder vocal de Sílvia Pérez Cruz. El concert amb què es posa a caminar el primer cap de setmana de la Fira Internacional del Llibre sol tenir el seu pes. Montevideo, la ciutat convidada del 2018, va portarJorge Drexler, qui va presentar aquí un capítol més de la seva gira. Però el concert de dissabte va ser un doble regal de Barcelona a la ciutat portenya al recinte firal. Ho va ser perquè el públic, unes 2.000 persones, va tenir l’entrada lliure i perquè no tothom sabia amb què es trobarien.
L’art de la de Palafrugell, unit a un concert únic, escollit amb un mim mil·limètric, disposat al que sorgís, a la màgia de la improvisació i la fusió dels músics d’aquí i d’allà, medleys de cançons del camp argentí, mate en mà, amb la 'Balanguera' o 'El testament d’Amèlia' i alguna picada d’ullet a Serrat. És llesta Pérez Cruz, els va regalar una versió irrecognoscible d’aclaparadora bellesa de 'Carabelas' de Fito Páez, «una cançó que es deixa fer de tot». I després va seguir i va seguir fins arribar a la cúspide en 'Oración del remanso’, de Jorge Fandermole, un èxit de la cançó d’autor argentina. Aquí es va desencadenar el deliri. No era difícil veure llàgrimes aquí i allà. Julieta Venegas, que s’ha instal·lat a viure a Buenos Aires, i es trobava entre el públic, no deixava de dir admirada: «¡És una deessa!».
La deessa, que no divina, perquè a tota hora va ser propera i afectuosa, va seguir amb cançons poc usuals que formen part del que ella anomena ‘projecte drama’, com les que van integrar la banda sonora de ‘La noche de 12 años’, 'Plumita’: 'The sound of silence' i la murga candombera ‘Siga al baile’. Un energètic ‘pupurri’ al costat del cantant folklòric Juan Quintero. Un delicadesa etèria com 'Mañana', segons un poema d’Ana María Moix i, ja per al bis, el sol·licitat ‘Pequeño vals vienés’. El que dèiem, Borges va titular un llibre de poemes com a 'Fervor de Buenos Aires’. Es podria aplicar perfectament a la nit de Pérez Cruz.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
