Anar al contingut

CRÍTICA DE CINE

'Boi': brillant malson urbà

Un personatge perdut es troba a si mateix en una Barcelona tecnològica, decadent i surrealista

Beatriz Martínez

Jorge M. Fontana debuta a cop d’estil i personalitat amb una pel·lícula a tall de malson urbà que ens condueix durant 48 hores pels carrers d’una Barcelona diürna tecnològica que a la nit es transforma en un espai a mig camí entre la decadència i el surrealisme. El director invoca Pynchon i Lynch, parla de la paranoia i la precarietat en la qual ens trobem sumits i ho fa a través d’un personatge perdut que es troba a si mateix enmig d’aquest absorbent trajecte febril que ens submergeix a les entranyes del gènere ‘noir’ en el seu vessant més estilitzat a ritme de l’obsessiva i vibrant música d’El Guincho.

ítem

Boi ★★

Direcció: Jorge M. Fontana

Repartiment: Bernat Quintana, Adrian Pang, Andrew Lua, Man Mourentan, Miranda Gas, Fina Rius, Rachel Lascar, Pol López

Títol original:  ‘Boi

País: Espanya

Durada: 111 minuts

Any: 2018

Gènere: Drama

Estrena: 29 de març del 2019