CRÍTICA DE CINE
Crítica d''Alita: Ángel de combate': els cíborgs amb ànima
Aquesta versió del manga en imatge real i personatges generats per ordinador convida a una convivència modèlica entre dues logístiques de producció
És més una pel·lícula de James Cameron (productor i guionista) que de Robert Rodriguez (director i guionista). Però, paternitats al marge, aquesta versió en imatge real i personatges generats per ordinador, de ciutats distòpiques molt analògiques i efectes digitals en tres dimensions molt aconseguits, convida a una convivència modèlica entre dues logístiques de producció. De fet, el mateix estil del film, basat en un manga cyberpunk dels 90, és com una metàfora del seu principal protagonista, Alita, una guerrera cíborg amb cos de robot i cervell humà que està interpretada per un cos digital modelat a partir dels trets i moviments d’una actriu real, Rosa Salazar.
Alita: Ángel de combate ★★★
Direcció: Robert Rodríguez
Repartiment: Rosa Salazar, Christoph Waltz, Jennifer Connelly, Jackie Earle Haley
Títol original: ‘Alita: Battle angel’
País: Estats Units
Durada: 80 minuts
Any: 2019
Gènere: Ciència-ficció
Estrena: 15 de febrer del 2019
- Selectivitat La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Apunt Parlem de ‘Huijsenbauer’
- Les tres millors puntuacions
- Tempesta judicial i política Pardo de Vera va adjudicar a dit 605.000 € a una empresa vinculada a la trama Cerdán
- En el ple El TC declara constitucional l’amnistia del procés amb els vots de la majoria progressista