NOMENAMENT
Pepe Zapata, nou director del club TR3SC
El gestor cultural ha estat al capdavant de la comunicació i el màrqueting del Grup Focus i del Mercat de les Flors

zentauroepp45982549 icult pepe zapata181121200917
Pepe Zapata, que fins ara era director de Comunicació, Màrqueting i Públics del Grup Focus, ha sigut nomenat nou director del Club TR3SC pel Consell d’Administració del Club Català de Cultura com a relleu de Miquel Curanta, que va ser nomenat a començaments d’aquest novembre director general de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC).
Llicenciat en Filologia Anglesa per la Universitat de Barcelona, de la dilatada trajectòria professional de Zapata, amb uns inicis com a actor en una companyia de la gestió del qual es va fer càrrec, destaca haver sigut el director de Comunicació i Màrqueting del Mercat de les Flors entre el 2009 i el 2014.
Els principals reptes
Conferenciant habitual en fòrums i jornades professionals, a més de docent en diversos màsters i postgraus universitaris especialitzats en comunicació, màrqueting i gestió de públics de la cultura, Zapata haurà d’assumir al capdavant del Club TR3SC diversos reptes. Entre els quals figuren l’elaboració i el lideratge d’un noupla estratègicd’organització, la consolidació i el creixement del nombre de socis, l’optimització de l’oferta d’activitats culturals i de lleure, l’aposta per la transformació digital del club i, sobretot, la posada en valor de la comunitat d’usuaris culturals més important del país.
Després del seu pas pel Mercat de les Flors, del 2014 al 2017 Pepe Zapata va ser soci i consultor deTekneCultura, una empresa dedicada a l’anàlisi de dades per al sector cultural. Abans, entre el 2006 i el 2009, va exercir com a coordinador de laFundació Alícia, el centre d’investigació en alimentació i ciència liderat pel xef Ferran Adrià.
A més de membre de la junta i secretari de l’Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya, després de treballar vuit anys com a tècnic comercial en l’Ajuntament del Prat de Llobregat, des del 1993 fins al 2006 va entrar com a gestor cultural de la Universitat Pompeu Fabra.
Zapata ha cursat diversos cursos i màsters lligats a la gestió cultural i l’administració d’empreses a ESADE, a la Universitat de Barcelona (UB), a la Universitat Pompeu Fabra.
Notícies relacionades
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Sanitat privada El grup Vithas estrenarà el seu hospital de referència a Catalunya a l’octubre
- Un crim sense resoldre 24 anys desprén L’ADN del jersei d’Helena Jubany obre la porta a un judici
- Cimera a París 26 països, entre ells Espanya, "es comprometen formalment" a desplegar tropes a Ucraïna un cop signada la pau
- Onze de Setembre Illa dissenya una Diada «oberta al món»: «Catalunya és un país ric dins de la seva diversitat»
- Xoc entre poders Illa critica la plantada de Feijóo en l’obertura de l’any judicial: «No podem desmuntar o desprestigiar les institucions»
- Òbit Giorgio Armani, el ‘rei’ de la moda italiana, mor als 91 anys
- Discrepàncies internes Rull rebutja els motius de Giró per anar-se’n de Junts: «Quan hi ha possibilitat d’entesa s’entra a fons, aquí i a Madrid»