CRÍTICA DE CINE
Crítica de 'Thor: Ragnarok', una fantasia boja i addictiva
L'aposta de Taika Waititi en un gozoso intent retro-pulp de transportar-nos a una època en la que lo hedonista estava per sobre de lo intel·lectual
Thor: Ragnarok ★★★★
Direcció: Taika Waititi
Repartiment: Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Cate Blanchett, Anthony Hopkins, Mark Ruffalo, Tessa Thompson, Jeff Goldblum, Idris Elba, Karl Urban
País: País: Estats Units
Durada: 130 minuts
Any: 2017
Gènere: Aventures superheroiques
Estrena: 27 d'octubre del 2017
Els últims temps, Marvel sembla haver-se embarcat en l’empresa de reflotar totes les sagues de superherois que per una o altra raó s’havien quedat estancades pel camí. En alguns casos, per culpa de la tendència a repetir clixés narratius; en altres, per l’escassa empatia que s’havia generat amb els seus personatges o també per un cansament de certs tics de plúmbia transcendència que s’entestaven a transmetre. El resultat va ser una progressiva desconnexió amb alguns dels personatges d’Els Venjadors quan protagonitzaven les seves històries independents. Necessitaven un impuls urgent, i els dos primers beneficiats han sigut Spiderman i Thor. El nen aranya va aconseguir ficar-se el públic a la butxaca a base de carisma i esperit teen sense perjudicis en la seva última aventura, Spiderman: Homecoming (2017) i ara li toca el torn a l’aguerrit guerrer Thor de la mà del director indie Taika Waititi, que per fi ha aconseguit que es desprengui del seu posat hieràtic per dotar-lo d’un to gamberro molt més fresc, enjogassat i canalla. Malgrat compartir línia humorística amb Iron man i Guardianes de la galaxia, Waititi s’allunya de les seves línies expressives fonamentals per abordar el personatge i el seu univers des d’una òptica estrictament personal.
Notícies relacionadesEl resultat és una obra exultant plena d’idees, tant creatives com visuals, disposada a desafiar la lògica de qualsevol relat convencional de superherois, potser per la quantitat de plantejaments caòtics i llunàtics que conté, com aquesta dolenta amb estil drag queen que encarna amb desimboltura Cate Blanchett o l’enorme transfiguració de Jeff Goldblum en dictador sideral que exerceix de discjòquei banyat de purpurina i amb tocs psicodèlics.
Al seu costat, altres nous (i vells) personatges, com el de la poderosa valquíria que interpreta Tessa Thompson i el sempre agraït Loki (què faria aquesta franquícia sense ell), ens embarquem en una space opera que té la capacitat d’unir fantasia, èpica i diversió a parts iguals, a ritme de paisatges lisèrgics, estètica vuitantera i banda sonora de Def Leppard per evocar el sentit operístic wagnerià. El director sembla haver volgut rendir el seu particular homenatge als tebeos de Jack Kirby i a l’extravagant Flash Gordon en un feliç intent retro-pulp de transportar-nos a una època en què el sentit hedonista i caòtic estava per sobre de qualsevol altre tipus de pretensió pseudointel·lectual.
- Salut mental en els joves Gonzalo Bernardos es mulla i explica per què els joves no són capaços d'estalviar: "Als 80 i 90 ningú es plantejava agafar i gaudir del moment..."
- El Sabadell acumula capital i podria liderar una fusió alternativa al BBVA
- El 80% dels maquinistes de Rodalies són de fora de Catalunya
- Gestió hídrica Els pantans de Catalunya arriben al 46,27% de la seva capacitat gràcies a les últimes pluges
- Lapsus temporals Això significa no recordar paraules o confondre el nom de les persones
- Compareixença al Parlament Junts exigeix la dimissió de Paneque pel caos de Rodalies i l'"estafa" del traspàs
- Trànsit Un incendi en un túnel talla totalment la Ronda Litoral de Barcelona durant una hora
- Tribunals L’Audiència rebutja l’amnistia per als quatre policies que van mutilar Roger Español l’1-O i els envia a judici
- Informe La Sindicatura de Comptes veu “deficiències” en la selecció dels directors de TV3 i Catalunya Ràdio
- Infraestructures El comitè d’experts de Collboni defensa ampliar la tercera pista de l’aeroport «sense tocar la Ricarda i el Remolar»