36 EDICIÓ DELS GUARDONS
Núria Espert guanya el premi Princesa d'Astúries de les arts
La candidatura de l'actriu i directora catalana s'imposa a les de Turrell, Mutter i Guerguiev, entre altres
L'actriu i directora de teatre Núria Espert ha sigut guardonada aquest dimecres amb el premi Princesa d'Astúries de les arts 2016. Es tracta del primer dels vuit guardons internacionals que convoca aquest any la Fundació Princesa d'Astúries, i que compleixen amb aquesta la seva 36a edició. Espert, que ja havia sigut proposta al premi en altres ocasions, s'ha imposat a candidatures com les de l'artista nord-americà James Turrell, la violinista alemanya Anne-Sophie Mutter i el director d'orquestra rus Valeri Guerguiev, entre una quarantena d'aspirants de 21 països.
La lectura de la sentència del jurat s'ha produït, com és habitual, a l'Hotel de la Reconquista d'Oviedo. El jurat ha estat compost per Ouka Leele, José Luis Cienfuegos, Marzio Conti, Carlos Fitz-James Stuart, Josep Maria Flotats, Carmen Giménez Martín; Catalina Luca de Tena, José Lladó, Hans Meinke; Elena Ochoa Foster, Alfredo Pérez de Armiñán, Sandra Rotondo, Benedetta Tagliabue, Patricia Urquiola, Carlos Urroz, Miguel Zugaza i José Antonio Caicoya, com a secretari.
Notícies relacionadesNascuda a l'Hospitalet de Llobregat el 1935, Núria Espert va ser distingida l'any passat amb el Premio Nacional de Cultura "com a reconeixement a una dilatada i consolidada trajectòria internacional com a actriu, directora teatral i empresària". El seu últim treball ha sigut el paper protagonista del muntatge de 'El rei Lear' que Lluís Pasqual ha dirigit al Teatre Lliure.
Igual que els altres set premis que concedeix la Fundació Princesa d'Astúries, el guardó, que serà entregat durant una cerimònia al Teatro Campoamor d'Oviedo al mes d'octubre, està dotat amb la reproducció d'una escultura dissenyada per Joan Miró, 50.000 euros, un diploma i una insígnia.
- Tradicions Aquestes són les principals novetats del Carnval 2026 de Tarragona, del 6 al 17 de febrer
- Enquesta de l’ICPS Més de dretes, menys feministes i partidaris de limitar la immigració: un sondeig mostra la deriva dels joves catalans
- En classe turista Iberia limita a 99 euros el preu dels bitllets d’avió entre Madrid i Barcelona per la crisi de l’AVE
- Futbol L’Ajuntament aprova presentar la candidatura del Camp Nou per a la final de la Champions del 2029
- Successos Els Mossos investiguen un robatori a casa del porter del Barça, el sallentí Joan Garcia
