Penguin Random House absorbeix les editorials adquirides a Prisa
La multinacional tanca la compra anunciada al març, integra en l'organigrama Alfaguara, Suma, Taurus i Aguilar i anuncia el nou organigrama
La multinacional Penguin Random House, que el mes de març passat va anunciar la compra de les editorials del grup Prisa, amb excepció de les relacionades amb el llibre de text i l'educació, ha anunciat la finalització del procés de compra i l'inici de la integració de segells com Alfaguara, Taurus, Aguilar o Suma de Letras. Objetiva, la branca brasilera de Santillana Ediciones Generales, serà absorbida a finals del 2014. El conjunt de l'operació supera els 70 milions d'euros.
Penguin Random House, participada per l'alemanya Bertelsmann i la britànica Pearson, va fer el primer pas per expandir-se en el mercat de parla espanyola i portuguesa amb l'adquisició del 100% de Random House Mondadori, que va passar a denominar-se Penguin Random House Grupo Editorial, una empresa que després de la incorporació de les editorials adquirides a Prisa, amb filials a tot Amèrica Llatina, consolida encara més la seva posició de segon grup editorial en llengua castellana, aproximant-se al líder en el sector, el grup Planeta.
Notícies relacionadesEl nou grup editorial, amb seu a Barcelona i 25 segells editorials amb presència a Espanya, Portugal, l'Amèrica Llatina i els Estats Units que publiquen 1.500 títols a l'any, manté Núria Cabutí com a directora general, mentre que el fins ara director global de Prisa Edicione, Armando Collazos, es convertirà en assessor executiu.
La direcció editorial del grup estarà composta per Claudio López Lamadrid (director editorial de grup i de Literatura Random House, l'antiga Mondadori), Pilar Reyes (antiga directora editorial d'Alfaguara, estarà al càrrec d'Alfaguara, Taurus i els projectes amb la Real Academia Española), Núria Tey (directora editorial de Plaza & Janés, Grijalbo, Conecta i Rosa dels Vents, incorporarà a la seva àrea els segells Aguilar i Suma de Letra) i Juan Díaz (director editorial de Debate Lumen, Reservoir Books, Debolsillo, i de lesivisions infantil i juvenil i 'reference', incorporarà Punto de Lectura, Alfaguara Infantil i Juvenil, Altea i El País Aguilar).
- Reunió del consell nacional ERC valida el corrent intern de Joan Tardà que defensa fronts d’esquerres com Rufián
- Premi Ramon Llull Llegeixi un avançament de 'La segona vida de Ginebra Vern', d’Agnès Marquès
- Relacions entre socis ERC rebutja negociar els pressupostos d’Illa per no veure prou garanties de Sánchez amb l’IRPF
- Jocs Olímpics de Milà-Cortina 2026 Oriol Cardona i Ana Alonso coronen els millors Jocs Olímpics d’Hivern per a Espanya amb un bronze
- Crisi de l’habitatge «Això no és un hotel»: viure amb els pares més enllà dels 30 obre un nou focus de conflictes familiars
