CÒMIC
Tintín tornarà a partir del 2052
Els gestors de l'obra d'Hergé anuncien la publicació de noves aventures per evitar que el personatge passi a ser de domini públic

’Merchandising’ de Tintín.
L'editorial Casterman i la societat Moulinsart, gestors dels drets sobre l'obra d'Hergé, han anunciat la publicació de noves aventures de Tintín cap al 2052, per evitar que el cèlebre personatge del còmic passi a ser de domini públic al complir-se els 70 anys de la mort del dibuixant.
El pla va ser revelat el dilluns per la màxima responsable de Casterman, Charlotte Gallimard, el director editorial d'aquesta casa franco-belga, Benoît Mouchart, i el representant de Moulinsart, Nick Rodwell, en una entrevista concedida als diaris 'Le Soir' i 'Le Monde'.
"Hergé no volia que altres creessin noves històries del personatge després que ell, però llançarem una novetat un any abans que l'obra caigui en domini públic", va afirmar el director de la societat creada per "protegir i promoure" el llegat d'Hergé.
La idea és evitar que, a partir del 2052, "qualsevol es pugui posar a fer aventures de Tintín de qualsevol manera", va assenyalar Rodwell en al·lusió a la data en què es compliran els 70 anys de la mort d'Hergé.
Ni Casterman ni la societat gestora dels drets tenen decidit per ara quina forma prendrà aquest nova obra, si bé van esmentar que podria tractar-se tant d'historietes, novel·les o dibuixos animats de Tintín com d'un 'spin-off' protagonitzat per algun dels personatges secundaris.
40 ANYS PER PENSAR-HO
"Tenim 40 anys per pensar-ho", va assenyalar per la seva part la viuda d'Hergé, Fanny Rodwell, en declaracions al mateix mitjà.
Les últimes històries originals del cèlebre reporter van ser 'Tintín i els Pícaros' (1976) i 'Tintín i l'Art Alfa', obra inacabada que tot i així va veure la llum el 1986.
Notícies relacionadesL'obra d'Hergé també ha inspirat diverses adaptacions a la petita i a la gran pantalla --entre elles, el film de Steven Spielberg, 'Les aventures de Tintín: el secret de l'Unicorn'--, totes basades en els àlbums publicats per Casterman.
Gallimard i Mouchart també van anunciar la firma d'un acord de col·laboració entre Casterman i el Museu Hergé de Lovaina la Nova (sud de Bèlgica) per publicar el 2014 una edició especial de l'àlbum 'Els cigars del faraó', per commemorar el 80è aniversari de la presència de Tintín en el catàleg de l'editorial.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura