El coreà Kim Ki-duk s'emporta el Lleó d'Or a Venècia amb amb 'Pietà'
Joaquin Phoenix i Philip Seymour Hoffman comparteixen la Copa Volpi al millor actor
Lapel·lícula 'Pietà', delrealitzador coreà Kim Ki-duk, s'ha alçat aquest dissabte amb elLleód'Or en la 69a edició de la Mostra deVenècia, amb un jurat presidit per Michael Mann. Kim Ki-duk, que ja va guanyar el Lleó de Plata per 'Hierro 3' i que concursava per quarta vegada a Venècia, ha donat el primer Lleó d'Or a la cinematografia coreana amb una violenta i poètica paràbola sobre com el capitalisme extrem perverteix les relacions humanes. El Lleó de Plata, premi per al millor director, ha recaigut en el realitzador nord-americà Paul Thomas Anderson pel seu film'The Master', un retrat de la recerca espiritual.
Els protagonistes de 'The Master', els nord-americansJoaquin Phoenix iPhilip Seymour Hoffman, han guanyat 'ex aequo' la Copa Volpi al millor actor per la seva interpretació en l'obra d'Anderson. Hoffman, guanyador d'un Óscar per 'Capote', i Phoenix, nominat dues vegades al premi de l'Acadèmia de Hollywood, han guanyat a Venècia per interpretar a 'The Master' el líder d'una secta inspirada a la Cienciologia i el seu conflictiu pupil, respectivament. La Copa Volpi a la millor actriu ha estat per a la israeliana Fades Yaron pel seu paper en 'Lemale et Ha'Chacal (Fill the Void)', de la realitzadora Rama Burshtein.
Vegeu més informació sobreel polèmic palmarès de la Mostra de Venècia a e-Periódico.
- Memòria reconstruïda Set dones i un jove fan el primer pas per «reconstruir» un poble deshabitat
- A Astúries Mansour Gueye, el senegalès que després d’una dura travessia en pastera va acabar vivint a Espanya: "No es pot jutjar ningú pel color de la pell, soc aquí per guanyar-me la vida"
- MUNDIAL DE MOTOGP Márquez torna a sorprendre el món amb una altra exhibició a Hongria
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Acte al Palau Reial El Papa agraeix a Espanya el seu «compromís actiu amb la pau» i la defensa del multilateralisme
