interferències

Quatre taules rodones

1
Es llegeix en minuts
Nando Cruz
Nando Cruz

Periodista

ver +

LES REVOLUCIONS

Primavera Pro ha acollit interessantíssimes taules rodones. La primera, sobre la influència de la música en els moviments socials, va comptar amb Buffy Sainte-Marie, Tom Robinson i Fermin Muguruza. Ella va recordar la importància d'himnes comUniversal soldier. Robinson va emocionar a l'exposar com als 70 el pop li va permetre assumir i pregonar la seva homosexualitat. El líder de Kortatu va parlar de la força inspiradora de The Clash i del poder catalitzador de festivals comRock against racism. I Daniel Granados, del segell Producciones Doradas, va incidir en com actualment una presa de posició política en la música passa, també, per fer-la circular lluny de la indústria musical.

LES MARQUES

Muguruza va denunciar com les marques s'estan apoderant dels festivals. Hauria d'haver assistit a la segona xerrada, on responsables de màrqueting de diverses empreses van divulgar estratègies amb molta transparència. A més de construir una marca (a través d'un artista o esdeveniment), convertir-la en una experiència i generar interacció amb el públic, es va parlar de com avui la marca vol sortir del recinte on se celebra l'esdeveniment per expandir el seu impacte a la resta de la ciutat. És lacity immersion.

ELS ARTISTES

David Gedge, del grup anglès The Wedding Present, va explicar en la seva conferència com ha sobreviscut 20 anys en el negoci. No es queixa: ven menys discos però toca més. Sobre les xarxes socials, va dir que substitueixen antigues eines com la ràdio. Així s'entén que dimecres, a l'Arc del Triomf, aturés el concert per fer una foto del públic i dir que la penjaria a Twitter.

Notícies relacionades

ELS FANS

També hi va haver una tertúlia amb fans de festivals. Un espanyol va dir que es gastava 5.000 euros a l'any en festivals. Un nord-americà de 28 anys que viu a Barcelona va dir que ell preferia pagar un 30% més per l'abonament i viure una experiència més còmoda. Un promotor local els va preguntar si anaven a concerts en sales. I, no: són molt cars.