DEBUT A BARCELONA DE LA 'POPSTAR' CARIBENYA
La noia dels discos d'or
La hiperproductiva i omnipresent Rihanna actua avui al Palau Sant Jordi amb les entrades quasi esgotades
Totes lespopstarsfemenines del segle XXI (de Beyoncé a Lady Gaga, de Shakira a Britney) ja han passat per Barcelona, però Rihanna s'hi resistia. El seu debut tardà d'avui al Palau Sant Jordi (21.00 hores, amb Calvin Harris de teloner) té una explicació. La cantant de Barbados no ha parat de treballar des que va saltar a la fama ambUmbrella. Ha gravat cançons a dojo i ha col·leccionat discos d'or. Encara que la seva actual gira es diuLoud tour, en referència al seu discLoud, del 2010, fa un mes que ja n'ha editat un altre:Talk that talk.
El de Rihanna és un desmesurat cas de sobreexplotació d'una estrella del pop. Si anys enrere la indústria de l'entreteniment preferia esprémer al màxim els discos dels seus artistes més venedors i dosificar les seves futures gravacions, amb ella s'ha fet servir la tàctica contrària. Des del seu debut el 2005,Music of the sun, Rihanna ha editat sis discos; gairebé un a l'any. A això s'hi ha de sumar dos àlbums de remescles i un DVD de la gira deGood girl gone bad.
'PIN-UP' SOBREEXPLOTADA/ Ni Lady Gaga i Madonna juntes han produït més música que aquesta stakhanovistapin-updel segle XXI. Pensem que aquesta hiperactivitat es tradueix en 27singles, la majoria amb el seu respectiu videoclip. I, per si això fos poc, Rihanna també ha estat protagonista d'una vintena de col·laboracions. Qui no l'hagi sentit amb Eminem aLove the way you lie, ho deu haver fet aAll of the lights, de Kanye West, o aPrincess of China,de Cold-
play. O amb Drake, Nicky Minaj, Jay-Z,
David Guetta, Maroon 5...
Rihanna hauria pogut passar a la història com una altrapopstard'un únic èxit.Umbrella, potser elsinglemés reconeixible de la dècada, va desafiar l'estètica electrònica del pop ballable amb una producció basada en un senzill ritme orgànic de bateria. Des d'aleshores, no ha parat d'intentar superar aquella marca. Els últims tres anys ha estat impossible sintonitzar durant mitja hora una emissora comercial i no trobar-se amb Rihanna. Ella ha decidit fer un pols pel regnat pop a base d'acumulació. I en això no l'ha superat ni l'altra gran pencaire del rutilant gremi: Beyoncé. Ah, com que en tan altes esferes, el pop cada vegada s'assembla més a l'ATP, s'ha de destacar que ambWe found loveRihanna s'ha convertit en la cantant més jove que col·loca 20singlesalTop 10 nord-americans, batent així la seva admiradíssima Madonna.
Notícies relacionadesNOMÉS 300 ENTRADES/ Ahir a la nit només quedaven 300 localitats a la venda. La resta d'entrades a preus raonables es van esgotar fa setmanes. Però també en queden unes quantes a 225 euros. Són les anomenades VIP POD Stage i permeten veure el concert des d'un lateral de l'escenari. Ni tan sols són les més cares. N'hi havia unes a 413,50 euros que incloïen un lot de productes exclusius i una trobada amb la cantant. És una altra manera de rendibilitzar aquesta màquina de generar diners que es diu Rihanna; fórmula fructífera, perquè les entrades s'han esgotat.
Per al públic barceloní de 50 euros i també per al de 413,50, Rihanna ha previst el mateix concert: elLoud tourque va estrenar al juny i del qual ha ofert gairebé un centenar de concerts. La gran pregunta és, ¿d'on ha tret temps per gravarTalk that talk? Ben poc en deu haver tingut, en qualsevol cas, per assajar les noves cançons. Al seu pas per Itàlia, l'anterior escala d'aquest final de gira europea, només n'ha interpretat una:We found love.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Protecció al consumidor El Govern espanyol endureix l’atac contra les conegudes com a trucades ‘spam’
- Apunt ‘Ajo y agua’
- Urbanisme L’avinguda de Roma renaixerà el 2027 com a bulevard per passejar