Panamera

El Porsche Panamera aconsegueix el rècord en el seu segment a Nürburgring

Amb un temps de 7:29.810, el nou Panamera, que es presentarà a finals d'agost, aconsegueix el rècord del segment de les berlines grans de Nürburgring

El Porsche Panamera logra el récord en su segmento en Nürburgring

El Porsche Panamera logra el récord en su segmento en Nürburgring

2
Es llegeix en minuts
Àlex Soler

El Porsche Panamera és un dels vehicles més populars de la firma de Stuttgart al mercat. Després de la gamma SUV amb el Macan i el Cayenne, la berlina alemanya va ser, l’any passat, el model més venut de la marca a Espanya, segons dades de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac). El Panamera ofereix les prestacions i l’esportivitat que es pressuposa a qualsevol Porsche amb un espai interior suficient perquè el disfruti tota la família.

 Com molts dels esportius actuals, el Panamera també és un habitual de Nürburgring Nordschleife, el circuit més exigent del món, on demostra amb assiduïtat el que és capaç de fer. El 2017, la berlina de Porsche va batre el rècord de cotxe amb remolc al recórrer una volta del circuit –20,8 quilòmetres– en 12 minuts i sis segons i ara el nou Panamera bat el seu predecessor i firma el rècord del segment de les berlines grans en el traçat alemany.

 En menys de set minuts i mig

 Porsche presentarà pròximament el nou Panamera a finals d’agost, amb millores per incrementar la comoditat al volant i, al seu torn, l’esportivitat del vehicle. De fet, oferir el màxim confort sense perjudicar l’esportivitat que tots els Porsche han d’oferir és una màxima del model i, segons Thomas Friemuth, vicepresident de la gamma de producte Panamera, Porsche «ha portat aquesta idea encara més lluny». «A més d’augmentar la potència del motor, s’han realitzat millores en les àrees d’estabilitat en corba, control de la carrosseria i precisió en la direcció», afegeix.

 Nou Porsche Panamera durant la volta | Foto: PorscheEl que amb prou feines canviarà és l’estètica, com s’ha pogut observar en les imatges preses durant la volta en la qual el pilot Lars Kern va batre el rècord del segment de les berlines grans a Nürburgring. El Panamera 2021, equipat amb un seient de competició i una gàbia de seguretat per maximitzar la protecció del conductor i amb pneumàtics Michelin Pilot Sport Cup 2, opcionals en el model de sèrie, va tancar la volta en 7:29.810, més de nou segons per sota del seu predecessor, el Panamera Turbo del 2016, que va recórrer el circuit en 7:38.469. Un notari va certificar el rècord i que el model amb el qual es va aconseguir era de sèrie.

Notícies relacionades

 Porsche no ha donat detalls sobre la potència que oferirà el nou Panamera, tot i que s’especula en diversos mitjans especialitzats que podria rondar els 630 CV. El Panamera Turbo de 2016 comptava amb 550 CV de potència i en aquell temps la volta era 200 metres més curta (20,6 quilòmetres). Segons Porsche, el nou Panamera va passar pels 20,6 quilòmetres en 7:25.04, gairebé 13 segons més ràpid.

La història del turbo, segons Porsche