F1-GRAN PREMI D’HONGRIA

Verstappen, remuntada de campió a Hongria

  • El pilot de Red Bull ha escalat des de la 10a posició per emportar-se el seu 8è triomf de la temporada, amb un nou fiasco de Ferrari 

  • Leclerc ha perdut el seu avantatge per l’estratègia i Sainz s’ha vist perjudicat per dues parades massa lentes

Verstappen, remuntada de campió a Hongria

JURE MAKOVEC/AFP

4
Es llegeix en minuts

La lògica no va amb Max Verstappen. Ni tampoc amb Ferrari. A Hongria, aquest cap de setmana, tot apuntava a un doblet de la Scuderia i a una carrera amb molts problemes per al líder de Red Bull, que sortia dècim en graella després de l'error de fiabilitat del seu monoplaça en la Q3 de dissabte. Però a l’hora de la veritat el pilot neerlandès ha sabut llegir millor que ningú la carrera a l’Hungaroring i s’ha emportat una victòria, la vuitena de la temporada per a ell, que pot valer un campionat. Queden nou grans premis, després del parèntesi estival, i l’avantatge de ‘Mad Max’ al capdavant del campionat continua creixent. Ja són 80 punts amb Leclerc.

Verstappen ha pujat al podi escortat de nou per Hamilton i Russell, com la setmana passada a França. A Sainz, marcat per dues parades lentíssimes, se li ha escapat el podi i Leclerc ha acabat sisè, condemnat de nou per una pèssima estratègia de Ferrari. Fernando Alonso tampoc ha tingut una carrera fàcil. La pluja no ha aparegut fins al final i l’asturià s’ha hagut de conformar amb la vuitena posició, per davant d’Ocon.

Russell resisteix

La carrera ha començat sota amenaça de pluja, que no s’ha materialitzat i ha permès arrencar amb pneumàtics slicks. Els homes de Ferrari han optat pel compost mitjà, mentre que Russell s’ha decantat pel tou per mantenir el seu avantatge a la sortida des de la ‘pole’. En la Scuderia només hi havia una consigna per a Sainz i Leclerc: prohibit tocar-se. Carlos ha arrencat molt bé, igual com el seu company, però el pilot de Mercedes s’ha defensat magistralment i ha aconseguit posar uns metres d’avantatge.

Per darrere, Norris ha conservat la quarta plaça i Hamilton ha aconseguit escalar dues posicions (5è) a costa dels Alpine, mentre Ocon s’ho posava difícil a Fernando Alonso i els Red Bull, que abans de la carrera han canviat motor sense penalització, començaven la remuntada des de la zona mitjana de la graella.

Després de protagonitzar la pitjor classificació de la temporada, Verstappen i Pérez sortien 10è i 11è, respectivament, però en menys de 10 voltes s’han situat a l’estela de Hamilton, amb Verstappen llançant un atac fulminant sobre l’heptacampió britànic i amb Norris, amb molta degradació. Lewis ha resistit la primera envestida i Max i Checho han superat el McLaren com un ‘avió’.

Parada lenta per a Sainz

Els tous de Russell han dit ‘prou’ i Leclerc li ha demanat a Sainz que augmentés el ritme per donar compte de l’anglès, que ha hagut d’anticipar la parada per cobrir un possible ‘undercat’ de Ferrari. Sainz ha passat per boxs una volta més tard i després d’un altre ‘pit stop’ lent dels de Maranello, ha tornat a pista per darrere del Mercedes i d’un Ocon, que l’ha alentit.

La parada de Leclerc ha sigut un segon més ràpida que la de Sainz i el monegasc li ha guanyat la posició a Carlos, mentre que Russell recuperava el liderat de la carrera perseguit pels Ferrari, amb Verstappen ‘volant’ ja a quarta plaça.

Ocon i Alonso s’han embrancat en un absurd pols que Ricciardo ha aprofitat per deixar-los enrere, un ‘mal negoci’ per a l’equip francès tenint en compte que Alpine i McLaren lluiten pel quart lloc del Mundial.

Persecució ‘letal’

Leclerc ha elevat el llistó amb una implacable persecució a Russell. El britànic ha resistit heroicament a les zones de DRS, però finalment no ha pogut salvar l’avançament ‘suïcida’ del pilot monegasc, per l’exterior del revolt 1 de l’Hungaroring, gairebé sense temps material per frenar.

Tot seguit, Sainz també s’ha llançat a sobre del Mercedes a la recerca de l’anhelat doblet per a la Scuderia, però sense perdre de vista un ambiciós Verstappen, que rodava ja a menys de cinc segons de cap i a només un de Carlos.

Red Bull ha sorprès amb la seva estratègia, i ha llançat un ‘undercut’ a Sainz. Amb un ‘pit stop’ superefectiu (2.4) Verstappen li ha guanyat la posició a Russell i ha obligat a reaccionar Ferrari, que ha optat per muntar els durs en el cotxe de Leclerc, que ha quedat a expenses de Max. El líder del campionat, molt agressiu, ha comès un error al trompejar en plena recta, però protegit per Pérez, ha aconseguit salvar la situació i tornar a l’atac, per batre Leclerc a falta de 25 voltes.

Notícies relacionades

Sainz seguia al capdavant, tot i que amb una parada pendent i mirant al cel, sabent que la pluja podia ser la seva única oportunitat. Però un altre ‘pit stop’ nefast (4.6) ha perjudicat definitivament el madrileny. La mala elecció de pneumàtics al box de Leclerc ha completat el fiasco de Ferrari, que ha tornat a malgastar una ocasió d’or i d’un possible doblet ha passat a un quart lloc de Sainz i sisè de Leclerc, superats clarament per Verstappen i els dos Mercedes de Hamiton i Russell i augmentant la bretxa amb el líder del campionat.

La F-1 marxa de vacances (tornarà del 26 al 28 al mític Spa) amb tot a favor per a Red Bull i Max, que difícilment renunciarà a la segona corona en les 9 carreres que resten.