GP de l’Aràbia Saudita

Hamilton s’emporta un duel boig amb Verstappen a l’Aràbia Saudita

  • El britànic suma la vuitena victòria de l’any i arriba empatat a punts amb el neerlandès a l’última carrera d’Abu Dhabi

  • La carrera a Jiddah, plena d’incidents, va tenir tres sortides i va oferir una lluita de ‘gladiadors’ entre els dos aspirants al títol

Hamilton s’emporta un duel boig amb Verstappen a l’Aràbia Saudita
4
Es llegeix en minuts

Lewis Hamilton va aconseguir la vuitena victòria en el Mundial 2021 després d’una altra batalla tremenda amb Max Verstappen. El Gran Premi de l’Aràbia Saudita va estar ple d’incidents, amb tres sortides després de dues banderes vermelles, i un duel d’autèntics ‘gladiadors’ entre els dos pilots que s’estan jugant el títol. Un cop més van tornar a saltar espurnes entre el britànic i el neerlandès, que arribaran empatats a punts a l’última carrera del Mundial, la setmana que ve a Abu Dhabi.

La sortida va ser neta. Hamilton va arrencar bé, Bottas va tapar de manera impecable l’interior i Verstappen, potser escarmentat pel seu error en la classificació i amb mentalitat de campionat, va ser més conservador, per la qual cosa l’ordre de la graella es va mantenir. 

Alonso i Sainz, que sortien 13è i 15è, respectivament, van recuperar tres posicions fins a trobar-se, però el madrileny, amb més ritme, va seguir la seva escalada, mentre que l’asturià anava perdent força. Amb la mateixa estratègia de pneumàtics (mitjans) per a Hamilton i Verstappen i un ritme lent d’entrada, semblava que el líder del Mundial només s’havia d’esperar al ‘ball’ de parades per intentar sorprendre el seu rival.

Aposta guanyadora

No va fer falta. Un fort accident de Mick Schumacher, que va estavellar el seu Haas contra les proteccions de seguretat, va canviar completament l’escenari de la carrera. Amb el cotxe de seguretat a la pista des de la volta 10, Mercedes va cridar al box Hamilton i Bottas. La resposta de Red Bull va ser la contrària i Verstappen va continuar a la pista amb les mateixes gomes, liderant provisionalment. 

Tres voltes després, el director de carrera de la FIA Michael Masi va decretar bandera vermella al considerar que les barreres Tec-Pro estaven massa fetes malbé i s’havien de reemplaçar. «¿Pot canviar pneumàtics (Verstappen) si es para la carrera?», va preguntar Hamilton, atònit. Però ja sabia la resposta. «Sí». La de Red Bull era l’aposta guanyadora. La carrera es va reprendre amb ‘Mad’ Max al capdavant de la classificació i pneumàtics nous, per davant els dos Mercedes.

Nou embolic

Però a la resortida, Hamilton va tornar a guanyar-li la partida a Verstappen, que no va tenir més remei que anar per fora i va sortir del revolt en una discutible primera posició. Ocon va aprofitar l’espai entre tots dos per situar-se per davant, just quan un altre accident a la cua del pilot, amb Mazepin, Sergio Pérez i Russell implicats, va provocar una segona bandera vermella que complicava enormement les coses als comissaris per tornar a ordenar la graella. 

La negociació de la FIA amb els representants de Mercedes i Red Bull, que es va poder seguir per ràdio, va ser el més semblant a un ‘mercat persa’. «T’ofereixo Ocon, Hamilton i Max P3, o li passo el tema als comissaris», va dir Massi a Horner, que va acceptar de mala gana.

Reacció de campió

El Gran Premi de l’Aràbia Saudita va tenir una tercera sortida amb Ocon al capdavant, per davant Hamilton, Verstappen, Ricciardo i Bottas. Increïble i no apte per a cardíacs. Aquest cop, Verstappen va aconseguir sorprendre amb els pneumàtics mitjans i es va posar al capdavant amb una impressionant frenada en la primera corba, a què van arribar els tres en paral·lel. Els alerons d’Ocon i Hamilton es van tocar i el neerlandès els va superar netament

A partir d’aquí els dos aspirants al títol van imposar un ritme trepidant, acariciant els murs en el rapidíssim i perillós circuit de Jiddah. Hamilton va iniciar la seva persecució, pressionant a la recerca de DRS amb Verstappen, que es defensava amb dents i ungles, encara amb mitja carrera per davant.

Diversos incidents entre Tsunona, Vettel i Räikkönen van omplir la pista de trossos de fibra i peces caigudes dels monoplaces. El cotxe de seguretat virtual per retirar-les va donar un respir a Vertstappen per dosificar els seus pneumàtics mitjans i intentar arribar fins al final. L’acció va tornar a començar a falta de 17 voltes, amb 1,7 segons entre el Red Bull i el Mercedes.

«Aquest tio està boig»

Hamilton va intentar un primer avançament i Verstappen, que va perdre la zona posterior del monoplaça, es va saltar la corba 2, el que l’obligava a tornar la posició. La forma en què ho va fer va ser frenant just davant el Mercedes. «Aquest tio està boig. És el més brut que es pot fer», va protestar Lewis Hamilton, amb l’aleró davanter fet malbé, mentre els seus respectius boxs assistien incrèduls a la polèmica enganxada. La sala de comissaris anunciava una penalització de 5 segons per a Max Verstappen, a l’espera d’ampliar la investigació pel cúmul d’incidents en només tres voltes entre dos pilots que s’estan jugant el títol a totes. 

Notícies relacionades

Finalment, Verstappen va perdre el primer ‘match ball’ per la corona i va acabar segon al podi, precedit per un Hamilton en ratxa, que ja suma tres victòries consecutives. Bottas va ser el tercer i va evitar a la mateixa línia de meta que Esteban Ocon pogués donar una altra alegria a Alpine. El francès va acabar quart, mentre que el seu company Alonso no va poder entrar en els punts (13è) i Carlos Sainz va ser vuitè.

Així ho hem explicat en directe