NO VOL SEPARAR-SE DEL SEU COTXE
Alonso, amb la casa a sobre al Dakar
El bicampió de F-1 va rebutjar dormir cada nit a l'hotel que li va oferir Toyota i prefereix pernoctar en una caravana, que condueix un dels seus amics
«És més còmode, de seguida estàs en mode estalvi d'energia i, a més, així puc estar al costat del meu cotxe i veure què li fan», assenyala l'espanyol
rozas51619630 6 de enero del 2020 jesus calleja en la caravana de fernand200106213853
Altres pilots com Nico Rosberg s’allotjaven en un enorme ‘mobile home’ als pàdocs de F-1. Fernando Alonso sempre ha preferit l’hotel, això sí, com més pròxim al circuit millor. És un fanàtic de la puntualitat i els trasllats amb cotxe de l’hotel als circuits no li agradaven gaire amb trànsit. En general, no li agrada perdre el temps, ni al volant ni en la seva vida. Però fa temps que va posar els ulls sobre les autocaravanes i l’estil de vida que impliquen, que té molt a veure amb la cultura americana que tant li agrada.
De fet, va llogar autocaravanes en algunes vacances aquests anys enrere. Així que no s’hi va pensar gaire quan l’equip Toyota li va donar a elegir entre viure en una caravana al parc tancat o en un hotel. «M’agrada. Quan acabes l’etapa, et dutxes, t’estires al llit i estàs de seguida en estalvi d’energia. A l’hotel has d’agafar el cotxe i marxar; l’endemà has d’aixecar-te molt més d’hora... És diferent. M’agrada l’ambient del campament, ser a prop del cotxe».
I viure l’ambient propi del Dakar, tot i que Jesús Calleja, el seu amic, vingui de visita cada tarda... sobretot per riure una estona.
El campament és ple d’autocaravanes, l’opció més lògica. Viure en hotel implica matinar molt. Descansar com més millor. Laika, Adria, Etrusc, Bürstner i Carado són les marques d’autocaravanes que es poden veure al campament d’aquest Dakar, no gaire diferents de les que centren l’auge del caravanisme a Europa i també a Espanya, on disfruten del creixement de vendes més gran del sector de l’automoció.
Acompanyat dels seus amics
Notícies relacionadesAlberto Fernández, el Galle, condueix l’autocaravana d’un campament a un altre. La seva amistat ve del kàrting, quan competien junts, i la col·laboració s’ha estret en els últims anys. És la seva ombra, el seu home de confiança. I, al costat del Galle, viatja Edoardo Bendinelli, el físio que l’acompanya des de la primera època a Renault F-1.
«L’equip em va advertir que el Dakar és dur, que hi ha pilots que arriben a perdre fins a set quilos, i que no vingués gaire fi per aquest aspecte», relata el bicampió asturià, que per primera vegada en molts anys no ha perdonat un polvoró durant les festes a Astúries. «Per Nadal m’he deixat portar», diu abans d’explicar que, físicament, el cotxe «no és gaire dur; la duresa està en les les hores seguides de màxima concentració, en què no pots parpellejar, perquè a cada metre que recorres hi ha una cosa nova. És més dura mentalment que físicament».
- Reurbanització. Les obres del nou barri adjacent a la Sagrera costaran 85 milions
- Tensió al Carib El desplegament militar de Trump davant Veneçuela obre totes les possibilitats
- Manifestació del PP Feijóo clama pel final de Sánchez davant desenes de milers de persones
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- CUIDEM LA TEVA SALUT Cinc senyals que indiquen obesitat infantil
- ¡Atenció, gurmets! Set bons restaurants de les Corts que t’hauries d’apuntar a l’agenda
- El Govern català estudia invertir més en la llei de barris com a antídot a l’auge ultra
- Juan Rodríguez Teruel, director del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO): "Seria un error pensar que hi ha més joves de dretes que mai"
