Anar al contingut

GP D'ÀUSTRIA D'F-1

Leclerc es cuina el seu primer triomf

El monegasc aconsegueix la seva segona 'pole' i s'encamina cap a una victòria que se li va escapar a Bahrain per avaria

Miguel Martínez

Leclerc es cuina el seu primer triomf

LEONHARD FOEGER

Va ser el més ràpid divendres, va marcar el millor temps en l'última sessió de lliures de dissabte, i no va donar opcions a ningú a la classificació. Charles Leclerc ha atrapat la segona 'pole' de la temporada, la segona de la seva curta trajectòria a la Fórmula 1.  Una avaria a les bateries li va arruïnar el triomf després de sortir al capdavant a Bahrain, i ara el jove talent de Ferrari té la seva segona oportunitat de la temporada per aconseguir la primera victòria de la seva vida en F-1.

Sebastian Vettel mai va poder seguir el ritme del seu company, ni en els lliures, ni a les primeres sessions de la classificació, fins i tot que un problema al motor del seu Ferrari va aconsellar no sortir a la Q-3. Tampoc els Mercedes van inquietar Leclerc. Lewis Hamilton, amb qui sembla que es jugarà el triomf, es va quedar a dues dècimes i mitja, compartint primera línia (si no prospera una sanció per obstaculitzar Kimi Raikkonen en la classificació) amb un noi que respecta molt com a subcampió del món de karting, i campió de GP3 i GP2. "Tinc ganes de lluitar contra tu de tu a tu", li va dir al podi de l'última carrera a França. No sembla que ni Valteri Bottas, quart, ni Max Verstappen, tercer, es immisceixin en la lluita entre l'heptacampió que va camí del seu sisè títol, i el jove talent cridat a ser campió.

"El cotxe se sent increïble, em sento genial conduint, però s'ha d'acabar el treball en carrera", va explicar Leclerc, després d'una demostració de pilotatge i posada al punt del seu Ferrari. Ni una correcció al volant, ni un ensurt, ni una roda fora del seu lloc en tot el dissabte. "Aquest noi ni sua", li va dir el tricampió Jackie Stewart en l'última carrera, i així és, sembla com si no li costés cap feina.

Lluita intergeneracional

Mercedes arrencarà amb els pneumàtics mitjans i Ferrari amb els tous, però "és l'estratègia que ens va millor, com vam veure divendres. Hi haurà molta calor i serà dur", va confirmar Leclerc. "Ha sigut ràpid durant tot el cap de setmana, sempre ha estat per davant. Però és molt guai veure tres cotxes diferents al cap. Tinc moltes ganes de sortir allà a competir amb gent tan jove com el Charles i el Max. Jo represento una altra generació i és molt emocionant", va explicar Hamilton, que ha trobat en els nois de 21 anys l'oposició que ja no troba entre els dos de la seva generació.

L'entorn de Verstappen, —el seu pare Jos—, s'ha encarregat d'airejar que Max pot alliberar-se del seu contracte amb Red Bull. Una de les clàusules diu que pot trencar unilateralment el seu compromís amb l'escuderia si no suma un triomf abans d'arribar al GP d'Hongria. I no sembla que això passi en les dues pròximes carreres. L'holandès, seguit per milers i milers de fans vestits de taronja per les grades de tots els circuits d'Europa, ha assolit aquest any la maduresa i consistència que faltava a la tremenda velocitat que ha mostrat des que va debutar amb 17 anys. Ara és un agent lliure que agitarà la 'silly season', la temporada de rumors, que la F-1 viu cada estiu. Només Hamilton és capaç d'aguantar l'empenta dels Verstappen, Leclerc o Carlos Sainz, la generació que ve.

Sainz, penalitzat

El madrileny començarà des de les últimes posicions després d' una penalització de 15 llocs per canvi de motor. Sainz, sabedor d'aquesta sanció, va ajudar amb rebufs el seu company Lando Norris, que va ascendir fins a la sisena posició. "Els dissabtes així em posen de molt mal humor. He passat tot el cap de setmana preparant el cotxe per a la carrera i en la classificació només vaig estar pendent d'ajudar el Lando. Soc optimista per a la carrera però els dissabtes així m'emprenyen molt. Soc competitiu i no m'agraden els dies en què no m'hi jugo res", va afirmar el madrileny.