GP DE LES AMÈRIQUES DE F-1

Hamilton guanya als EUA i madura el seu quart títol

L'anglès amplia el seu avantatge sobre Vettel a 66 punts i en té prou de ser 5è a Mèxic per ser campió

zentauroepp40647574 austin tx october 22 lewis hamilton of great britain dri171022222745 / CLIVE MASON

zentauroepp40647574 austin  tx   october 22  lewis hamilton of great britain dri171022222745
zentauroepp40648544 austin  tx   october 22  race winner lewis hamilton of great171022231315

/

3
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Lewis Hamilton estava tan segur del seu ritme, del seu potencial, que no es va immutar quan Sebastian Vettel li va guanyar la posició a la sortida, en la frenada d’aquell primer revolt del Circuit de les Amèriques ple de riscos. Va esperar quatre voltes per cuinar un avançament sobre l’alemany, de la mateixa manera que forneja el seu quart títol mundial en el millor moment de la seva trajectòria, amb la velocitat de sempre, però amb una solvència mai vista abans en el noi de Stevenage.

Avantatja ja en 66 punts Vettel i serà campió en la carrera de la setmana vinent a Mèxic amb moltes combinacions, simplement entrant entre els cinc primers. «És el meu circuit favorit, m’encanta el flow dels primers revolts, el cotxe ha anat molt bé i no penso en el títol, només a guanyar les tres carreres que falten», va explicar Hamilton en la seva cinquena victòria als Estats Units.

Talent sense cotxe

Valteri Bottas Kimi Raikkonen van donar mostra una carrera més que són molt lluny de rendir com els seus companys de garatge. Mai han tingut el ritme de Hamilton i Vettel. I els pilots que sí que tenen el talent no disfruten del monoplaça per lluitar pel triomf. Daniel Ricciardo va haver d’abandonar per un trencament de motor en el seu Red Bull quan rodava en posicions de podi, mentre que Max Verstappen, el seu company, va protagonitzar la remuntada del dia: va arrencar 16è per una sanció després de canviar peces al motor i va lluitar pel podi amb tot un Mercedes, el de Bottas, que partia tercer, i el Ferrari de Kimi Raikkonen, al qual va avançar de forma magistral en l’última volta, però que els comissaris li van prendre de forma injusta amb una sanció de cinc segons de la qual es va assabentar a l’avantpodi.

El segon canvi de rodes del joveníssim Max quan s’estava acostant a Bottas i Raikkonen, i a només sis segons de Vettel, va inundar de dubtes i por el mur de Ferrari, fins al punt que van veure perillar el segon lloc de Vettel. El van fer entrar a canviar rodes de forma innecessària, precipitada, mentre a Mercedes esbossaven un somriure. Hamilton tenia via lliure i Vettel hauria d’avançar Bottas en pista. Però el finlandès, en un cap de setmana sense sensacions, només li va durar una volta. Tampoc va ser fonamental perquè Hamilton transitava 15 segons per davant, mentre contemplava per les pantalles com es desesperava el seu gran rival. Aquest havia de ser l’any de Vettel i Ferrari, però s’ha quedat en no-res. En els seus tres primers anys a l’equip italià, Vettel no ha millorat els números de Fernando Alonso a l’'Scuderia'. El pilot asturià va lluitar pel títol fins a l’última carrera el primer i tercer any; Vettel mai ha arribat a tant.

I ja es veurà què passa l’any que ve. Els problemes al motor Renault del Red Bull de Ricciardo obeeixen a proves de rendiment i fiabilitat de Renault per al 2018, cosa que els anirà molt bé als dos pilots espanyols.

L’esperança d'Alonso

Notícies relacionades

Alonso –va tornar a abandonar amb problemes al propulsor Honda– equiparà motor Renault la temporada que ve, amb l’esperança que el xassís de McLaren rendeixi al nivell del Red Bull. Si és així, hi ha motius per a l’optimisme, perquè en aquestes últimes carreres els Red Bull han mostrat un ritme similar al Mercedes Ferrari.

El xassís de l’escuderia Renault, no obstant, encara no està a l’altura del Red Bull, i per això Carlos Sainz no va poder arribar més amunt amb una brillantíssima conducció que el va portar fins a la setena plaça en la seva primera carrera amb la marca del rombe. Sense provar abans el cotxe, sense conèixer l’equip, va portar el monoplaça a la setena posició, a la zona de punts dels deu primers, una cosa que no aconseguia l’equip d’Enstone des de Bèlgica, quatre carreres enrere.