Mercedes canviarà el lubricant dels motors per evitar nous trencaments

L'escuderia alemanya vol protegir i igualar les opcions dels seus dos pilots, Rosberg i Hamilton, en la lluita pel títol mundial

 

  / EFE / FRANK ROBICHON

3
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ

No és que Mercedes s'hagi convertit en una bassa d'oli. De la nit al dia, Lewis Hamilton, actual campió del món de F-1, no començarà a somriure després d'haver hagut d'abandonar per avaria fa quatre dies quan era líder de la carrera i del Mundial, però l'anglès i la seva escuderia han parlat per asserenar els ànims, per constatar que les avaries en el motor del britànic són a causa de la mala sort, no de l'intercanvi de mecànics amb els de l'alemany Nico Rosberg, a començaments d'any.

Després d'abalisar el motor i la resta dels lubricants, Mercedes ha resolt que el trencament en el motor de Hamilton durant el Gran Premi de Malàisia va ser per un problema al “coixinet del cigonyal, que va succeir, sense previ avís, després de 618 quilòmetres del motor, i va anar precedit per una pèrdua de pressió d'oli al revolt 15". La qüestió és per què va fallar la pressió d'oli. Mercedes no farà canviar els seus motors ni a Hamilton, ni a Rosberg, ni als sis pilots de Williams, Force India i Manor, però sí que ha anunciat que recorrerà a olis de motor més conservadors: amb més poder lubricant, però també més viscositat que resta cavalls en el rendiment.

Tom Wolff

CAP DE MERCEDES

"Tots vam entendre que Lewis es queixés tot just es va acabar la carrera. ¡Havia trencat el motor quan era líder! ¡Què havia de dir! Ho vam entendre, sí"

LA CARRERA A LES SET

Hamilton només vol girar full. “Penso que és mala sort. Simplement he de seguir endavant i intentar fer-ho al millor possible", va dir durant la roda de premsa de pilots de dijous corresponent al Gran Premi del Japó, que se celebra aquest cap de setmana a Suzuka (diumenge a les 07.00 hores, Movistar TV), amb risc de fortes pluges per a dissabte i diumenge. "No he pensat en l'última carrera. Normalment quan me'n vaig d'un circuit penso molt en les coses que hi passen. He estat a Tòquio, que és una de les meves tres ciutats preferides del món. A Sepang va estar bé, m'agradava el meu rendiment. Confio que aquí pugui seguir com allà”, va afegir l'anglès.

Hamilton es va explicar amb una calma que li va faltar al finalitzar la carrera de Malàisia el cap de setmana passat. De fet, Toto Wolff, director de Mercedes, no imposarà ni càstigs, ni restriccions si Hamilton torna a queixar-se de l'equip. "Després d'un moment tan frustrant, s'accepta qualsevol resposta o queixa. Si et posen un micròfon al davant quan el teu motor s'ha trencat després que lideressis la carrera i estiguessis a punt de posar-te líder en el campionat...", diu el cap de Mercedes. "Pot dir el que vulgui. És emoció i és perfectament comprensible, tots nosaltres hauríem expressat la nostra frustració de formes diferents. No hi ha una explicació (a la seva mala sort). És una situació estranya sense una explicació raonable. Crec que, després de recuperar-se una mica, ell ho veu".

Lewis Hamilton

PILOT DE MERCEDES

"Penso que és mala sort. Simplement he de seguir endavant i intentar fer-ho al millor possible"

WOLFF, FELIÇ AMB HAMILTON

Notícies relacionades

Wolff ha explicat que va mantenir una conversa amb Hamilton després de la carrera "al tornar al box, va venir a veure Bradley (Lord, cap de premsa), Niki (Lauda) i a mi. Va anar a veure a cada mecànic per dir-los com se sentia. Després vam tenir una conversa tots. Ens vam reagrupar, mecànics i enginyers, i vam parlar per motivar a tothom. Ell va dir algunes coses fantàstiques sobre l'equip i espero que això ens ajudi a recuperar-nos ràpidament al Japó. Malgrat que com a pilot se sentia frustrat, intentava motivar l'equip i només els grans fan això. Ell va parlar davant els mecànics i enginyers i va trobar les paraules adequades, va ser genial".

Hamilton sembla concentrat ara únicament a eixugar els 24 punts d'avantatge que el separen de Rosberg. Té el cotxe, el talent i el temps --cinc carreres, 125 punts en joc-- per fer-ho, començant aquest cap de setmana a Suzuka, l'escenari de lluitar vitals pel títol en quatre dècades acollint el mundial de F-1.