Hamilton derrota a Rosberg i es col·loca a 4 punts del líder

Carrera impecable del tricampió de Mercedes en Silverstone, on aconsegueix la seva quarta victòria a casa davant el seu company i un prodigiós Verstappen

hamilton

hamilton / ANDREJ ISAKOVIC (AFP)

3
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ

No li agrada que el toquin, però Lewis Hamilton es va llançar als braços de la multitud d’aficionats que esperaven la celebració del seu triomf. La pancarta de Hummer time es repetia entre les abarrotades grades de Silverstone, i Lewis va treure el martell. Ho va fer durant tot el cap de setmana. Va ser el més ràpid en totes les sessions i, quan la carrera es va llançar darrere del cotxe de seguretat, va ser el més ràpid amb aigua i sense. No va donar cap opció a ningú, tampoc al seu company Nico Rosberg, que en va tenir prou amb la baralla amb Max Verstappen per la segona posició. El Mundial entre els dos pilots de Mercedes no pot estar més disputat: Rosberg, que va acabar segon, va ser sancionat amb 10 segons per haver rebut instruccions tècniques del seu enginyer i va ser relegat a la tercera plaça. Això col·loca Hamilton a un punt del líder. ¿Quina sensació deixa aquest GP? Que Hamilton no té més rival que les possibles penalitzacions per canvi de motor.

EL TEMOR DE HAMILTON

El magatzem de recanvis al box de l’anglès diu que, quan no s’ha complert encara l’equador de la temporada, ja no li queden més motors, ni turbos, ni unitats MGU (elèctriques) sense que incorri en sanció (10 llocs per cada canvi). Per això, durant gran part de la carrera, va dir Hamilton, «em vaig dedicar a mimar el motor, perquè sé que és l’últim sense sanció». Mentre ho va poder fer va tirar com un posseït, primer amb el pneumàtic intermedi, quan l’asfalt s’anava assecant, després amb el de sec. «Quan vam començar la carrera, era el primer que havia d’atacar, així que vaig estar intentant no cometre errors. Era difícil, però és el mateix per a tots i d’això es tracta. Mai és una carrera fàcil, sempre hi ha coses que passen i hi ha un gran espectacle, és per això que m’agrada tant córrer a la F-1», va dir eufòric, gairebé extasiat.

  

 Rosberg no va tenir mai «el ritme per seguir Lewis». L’alemany va centrar tots els seus esforços a defensar la segona plaça enfront de la beneïda insolència de Verstappen. La joia de Red Bull va avançar l’alemany quan la pista estava humida aprofitant el seu talent i les excel·lències del xassís i l’aerodinàmica del juganer Red Bull, que surten a la palestra quan l’aigua deixa en un segon pla el motor. Amb la pista seca, l’alemany va tornar la maniobra a l’holandès de 18 anys. Però va ser llavors quan Mercedes li va donar instruccions prohibides pel reglament per solucionar un problema de software a la seva caixa de canvis.

GRAN CARRERA DE SAINZ

Hamilton, Rosberg, Verstappen i gairebé tota la graella van patir ensurts en la frenada del primer revolt, Abbey. Carlos Sainz va ser dels que va arriscar per poder transitar en una brillantíssima sisena plaça superant els dos Ferrari, però una virolla li va costar dues posicions. «A la primera part vam anar molt bé, ràpids en pluja i passant els dos Williams i acostant-nos a Raikkonen». Sainz no va tenir sort en les parades a boxs, va perdre posicions, però novament, en condicions canviants de la pista, anava molt ràpid amb l’slick. «Vaig aconseguir passar Kimi, però crec que anava massa ràpid per a les condicions que teníem a la pista; per això, quan el vaig passar, vaig cometre un error al revolt 1, com tots, és clar».

Notícies relacionades

 

   Era el dia per arriscar, i així ho va fer també Fernando Alonso, víctima d’una altra excursió. «Quan estava humit anàvem bé, lluitant, i quan  vaig sortir de la pista estàvem lluitant amb Williams, amb un al davant i un altre al darrere. Estàvem dins de la lluita, però per avançar ens falten, com a pocs, 80 o 100 cavalls; si no, hem d’intentar-ho en zones impossibles i, és clar, sovint sortim de la pista», va relatar el pilot asturià. H