L'OCÀS D'UN OFICI

¿Queda algun paparazzi?

Les xarxes socials s'han convertit en un aparador ideal per al famós, que dinamita la feina del fotògraf que persegueix el reportatge que el salvi l'estiu

zentauroepp39856145 mas periodico la bloguera dulceida   y su novia  en formente170901164131

zentauroepp39856145 mas periodico la bloguera dulceida y su novia en formente170901164131

3
Es llegeix en minuts
MARTA ALTARRIBA

Que lluny que han quedat els temps en què els paparazzis esperaven ansiosament el començament de l’estiu amb delit! L’arribada de la calor i la temporada de platja suposava una assegurada font d’ingressos. Personatges relaxats disfrutant de les vacances, esculturals actrius i models a la sorra i, amb una mica de sort, l’idil·li de l’any. Un petó o una bona foto en biquini eren garantia d’una portada amb un generós taló al darrere.

Marbella, Mallorca, Menorca, Eivissa… eren destins pels quals apostaven els reporters durant gairebé tres mesos. Les agències enviaven els seus millors professionals per caçar els famosos amb els seus objectius telescòpics, dels quals no s’escapava ni la família reial. De fet, va ser el mateix Joan Carles I qui va propiciar involuntàriament un dels robats més ben pagats quan, el 1995, va ser sorprès prenent el sol nu a la coberta del iot Fortuna. Unes fotografies que no van veure la llum a Espanya però que van ser portada de la revista italiana Novella 2000. Cap publicació espanyola va gosar publicar-les, però alguns, fora de les nostres fronteres, van estar disposats a pagar-ne una sucosa quantitat. Es va parlar de 40 milions de pessetes de l’època…

Eren altres temps. De mica en mica la premsa espanyola va canviar els seus objectius i va començar a convertir en personatges públics tertulians de televisió que detallaven els seus secrets davant la càmera. Les personalitats que viatjaven als clàssics territoris-paparazzi van començar a disminuir, els desplaçaments a ser menys rendibles i, ¡oh!, van néixer les xarxes socials. Un perfecte aparador per mostrar la imatge que cadascú vol donar. Perquè no és el mateix aparèixer en una portada amb un mal gest o rastre de cel·lulitis que mostrar la cara més estupenda d’un mateix.

El famós s’ha anat convertint en editor del seu propi reportatge i les revistes han perdut interès (i, per tant, han disminuït la seva oferta econòmica) per determinats personatges. Així doncs, la majoria de les fotos que han marcat l’estiu han arribat d’Instagram: els tòrrids banys de la bloguera Dulceida i la seva parella, Alba, en pla D’aquí a l’eternitat, i les imatges presumptament poètiques que li han servit a Cayetano Rivera i Eva González per anunciar embaràs, i a Amber Heard, per oficialitzar la seva ruptura amb el propietari de Tesla, Elon Musk. 

Portades estivals

Portades estivalsLes sospites de consentiment, de tota manera, també han recaigut sobre la ja anomenada portada de l’estiu: Isabel Pantoja banyant-se relaxadament i amb la seva família (¡al complet!) a les aigües d’Eivissa. Una imatge idíl·lica que reconcilia un clan conegut per les seves desavinences i que no deixa de resultar curiosa tractant-se d’una dona disposada a amagar-se a casa durant mesos per no ser fotografiada. Quatre agències han aconseguit el reportatge, pel qual ¡Hola! podria haver pagat 20.000 euros. Una quantitat que, fa uns anys, s’hauria triplicat.

Notícies relacionades

L’altra portada de l’estiu l’han protagonitzat els esmunyedissos Jesulín de Ubrique i María José Campanario, que a finals de juliol es van deixar fotografiar per set fotògrafs (que s’haurien repartit uns 18.000 euros) a les platges de Màlaga. Una altra portada d’¡Hola! que substituïa la que havien anunciat mesos enrere, amb una reboda amb motiu del seu 15è aniversari nupcial que es va suspendre per l’ingrés hospitalari de Campanario.

No corren bons temps per als paparazzis, que donen per liquidat l’estiu sense poder aconseguir un dels seus més clars objectius: descobrir si Paula Echevarría té realment una nova parella. L’actriu i el seu encara marit, David Bustamante, són un exemple del famós que explica la seva vida a les xarxes i limita la possibilitat d’acció del reporter. ¿Les xarxes mataran la premsa rosa?