Un futur més 'healthy'

zentauroepp36838958 brocoli fruta verdura190514135747

zentauroepp36838958 brocoli fruta verdura190514135747

1
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Des de fa temps, moltes companyies farmacèutiques s’han bolcat més en elsprobiòtics, els suplements alimentaris i altres productes relacionats amb la nutrició que en els medicaments, i participen com un altre agent més en un sector alimentari en què la innovació s’ha convertit en un element imprescindible. És una tendència que creixerà com a conseqüència de la nova demanda i l’auge de tot el que és‘healthy’o, per fer servir paraules més pròpies, de tot allò que es veu com a saludable o sa.

Volem continuar menjant i bevent perquè és una cosa que necessitem per viure, però podem continuar fent-ho sense unes pautes mínimes de seny, sense tenir en compte la salut o adaptant-nos als requerimentsd’una societat més moderna i sana. Això significa salut (alimentació adequada), sostenibilitat (menys desaprofitaments, reaprofitament i respecte al medi ambient) i estils de vida més sans (exercici físic i menys sedentarisme).

Els efectes d’aquest canvi van des de la matèria primera que s’utilitza per elaborar els productes fins al’embolcall en el qual es col·loquen a les prestatgeries per ser venuts. En resum, menys sucres i greixos en l’alimentació i menys plàstic en els empaquetaments. Gairebé res. I noves ofertes destinades a vegetariansvegans, ‘flexitarians’... les opcions són gairebé infinites.

Notícies relacionades

No tota la responsabilitat dels nostres mals és del que mengem sinó de com vivim. La màxima expressió de tot això ésl’obesitat, una de les xacres de les societats més avançades i desenvolupades, considerada per alguns com l’epidèmia del segle XXI. Però superar-la no és només una qüestió de bona alimentació, sinó d’estils de vida saludables. I tots aquests excessos conviuen, paradoxalment, amb les carències en forma de la desnutrició i la gana que té una bona part de la humanitat dels països més pobres del planeta, una altra xacra que el sector pot contribuir a resoldre.

La indústria de l’alimentació i les begudes és un sector sens dubte estratègic i que està molt atent a les noves tendències dels consumidors. Amb el 16% del total de la indústria i el 20% de la manufacturera, compta amb més de 31.000 empreses i mig milió de llocs de treball directes; una taxa d’ocupació femenina i juvenil per sobre de la mitjana nacional, i unes exportacions que superen els 30.000 milions d’euros. Són prou armes per afrontar un futur més ‘healthy’ amb optimisme.

Temes:

Alimentació