gestió

Nomo, l'aposta digital per als autònoms

La plataforma del Banc Sabadell espera acabar l'any amb 40.000 usuaris

xcapellades img 6692-horizontal-1

xcapellades img 6692-horizontal-1

1
Es llegeix en minuts
Max Jiménez Botías

Nomo, la plataforma digital per a autònoms que unifica en una ‘app’ tots els serveis i eines vinculats a la gestió del negoci, els impostos i els serveis financers, s’ha unit a l’oferta de productes del Banc Sabadell. El banc intensifica així la seva aposta per la digitalització i la innovació en aquest segment.  Nomo va superar el setembre d’aquest any els 25.000 usuaris registrats i preveu elevar la xifra a 40.000 fins a final d’any.

Des del 25 de novembre passat, els ‘freelance’ que treballen amb banc tenen accés directe a Gnom via ‘app’ i la web de l’entitat, i a través de la xarxa d’oficines. El banc comença així a oferir als seus clients una solució nova dins InnoCells, el seu ‘hub’ de desenvolupament de negocis digitals, i que sorgeix del coneixement del dia a dia dels autònoms, de la seva càrrega de feina en la gestió del negoci i de les obligacions comptables i fiscals.

Nomo parteix de la constatació que és fonamental recolzar aquest col·lectiu clau per a l’economia, una visió compartida pel Sabadell que entronca amb la seva aposta per la digitalització. L’aplicació, disponible per a Android i iOS, és una alternativa a la gestió tradicional del negoci dels autònoms.

Notícies relacionades

El 2019, a Espanya hi ha més de 3,2 milions d’autònoms i el 86% d’empreses del país són micropimes, és a dir, les seves plantilles són inferiors a 10 empleats. Any rere any, el creixement d’aquestes xifres ha sigut un fet i no només a nivell nacional, a Europa s’ha doblat la quantitat d’autònoms entre els anys 2000 i 2014, i als Estats Units ha crescut tres vegades més que el treball per compte d’altri.

Al mercat espanyol, fins a la creació de Nomo, no hi havia cap oferta bancària digital especialitzada i exclusiva per a autònoms i els ‘freelance’. No obstant, a Finlàndia va aparèixer la primera iniciativa 100% enfocada a aquest segment el 2011 amb Holvi, que la van seguir països com el Regne Unit, França, i els Estats Units, amb Coconut, Shine. Qonto o Azlo.

Temes:

Startups