31 d’oct 2020

Anar al contingut

gestió

Nomo, l'aposta digital per als autònoms

La plataforma del Banc Sabadell espera acabar l'any amb 40.000 usuaris

Max Jiménez Botías

Nomo, l'aposta digital per als autònoms

Nomo, la plataforma digital per a autònoms que unifica en una ‘app’ tots els serveis i eines vinculats a la gestió del negoci, els impostos i els serveis financers, s’ha unit a l’oferta de productes del Banc Sabadell. El banc intensifica així la seva aposta per la digitalització i la innovació en aquest segment.  Nomo va superar el setembre d’aquest any els 25.000 usuaris registrats i preveu elevar la xifra a 40.000 fins a final d’any.

Des del 25 de novembre passat, els ‘freelance’ que treballen amb banc tenen accés directe a Gnom via ‘app’ i la web de l’entitat, i a través de la xarxa d’oficines. El banc comença així a oferir als seus clients una solució nova dins InnoCells, el seu ‘hub’ de desenvolupament de negocis digitals, i que sorgeix del coneixement del dia a dia dels autònoms, de la seva càrrega de feina en la gestió del negoci i de les obligacions comptables i fiscals.

Nomo parteix de la constatació que és fonamental recolzar aquest col·lectiu clau per a l’economia, una visió compartida pel Sabadell que entronca amb la seva aposta per la digitalització. L’aplicació, disponible per a Android i iOS, és una alternativa a la gestió tradicional del negoci dels autònoms.

El 2019, a Espanya hi ha més de 3,2 milions d’autònoms i el 86% d’empreses del país són micropimes, és a dir, les seves plantilles són inferiors a 10 empleats. Any rere any, el creixement d’aquestes xifres ha sigut un fet i no només a nivell nacional, a Europa s’ha doblat la quantitat d’autònoms entre els anys 2000 i 2014, i als Estats Units ha crescut tres vegades més que el treball per compte d’altri.

Al mercat espanyol, fins a la creació de Nomo, no hi havia cap oferta bancària digital especialitzada i exclusiva per a autònoms i els ‘freelance’. No obstant, a Finlàndia va aparèixer la primera iniciativa 100% enfocada a aquest segment el 2011 amb Holvi, que la van seguir països com el Regne Unit, França, i els Estats Units, amb Coconut, Shine. Qonto o Azlo.

Temes: Start-ups