Emergència climàtica
Barcelona disposarà de 29 nous dipòsits pluvials
Es tramita la reserva d’espais per a aquestes infraestructures, necessàries per millorar el drenatge de la ciutat i evitar abocaments a les platges en episodis de pluja. Es tracta d’una de les mesures previstes al Pla Clima per minimitzar els riscos d’inundacions, protegir béns i persones i salvaguardar l’ecosistema litoral i fluvial de la ciutat
Dipòsit de regulació daigües pluvials de les rieres dHorta en les jornades de lOpen House /
El pla aprovat per l'Ajuntament de Barcelona permet planificar la ubicació dels nous dipòsits de retenció d’aigües pluvials a la ciutat, seguint la planificació establerta del Pla director integral del sanejament de la ciutat de Barcelona (PDISBA) i complint els objectius de referència del Pla Clima.
D’una banda, la ciutat s’adapta al canvi climàtic, suprimint el risc d’inundació per a pluges amb període de retorn de 10 anys i reduint-ne a la meitat el risc d’inundació per pluges extraordinàries de fins a 500 anys de període de retorn.
Notícies relacionadesDe l’altra, es fa èmfasi en la protecció del medi ambient, amb la reducció de la càrrega contaminant a les platges i el litoral per abocaments del sistema de clavegueram en episodis de pluja.
Dipòsits previstos al Pla especial urbanístic:
Dipòsit av. Josep Vicenç Foix
Dipòsit Calàbria
Dipòsit Balmes – pg. Sant Gervasi
Dipòsit Sant Genís d’Horta
Dipòsit Can Dragó
Dipòsit Torrent d’Estadella
Dipòsit Foc
Dipòsit via Favència
Dipòsit Marquès de Campo Sagrado
Dipòsit Escolapi Càncer
Dipòsit cos addicional Zona Universitària
Dipòsit Navas
Dipòsit Font d’en Fargas
Dipòsit Bogatell
Dipòsit Guineueta
Dipòsit Port Vell – pg. Montjuïc
Dipòsit Vallcarca (en fase de redacció de projecte)
Dipòsit Cementiri de Montjuïc
Dipòsit Lledoner
Dipòsit Amadeu Torner
Dipòsit Mare de Déu de Port
Dipòsit pg. Olímpic
Dipòsit Meridiana-Favència
Dipòsit pl. Creu Roja
Dipòsit Meridiana-Flordeneu
Dipòsit la Clota
Dipòsit pg. Sant Joan
Dipòsit torrent de Tapioles
Dipòsit Pitàgores-Cartellà
Dipòsits previstos en altres plantejaments:
Dipòsit Prim, en execució
Dipòsit Bac de Roda (anti DSU), en redacció de projecte
Dipòsit Motors (anti DSU), en fase d’estudi
El conjunt actual, format per 15 dipòsits pluvials distribuïts per la ciutat, té una capacitat de retenció d’aigua de 447.020 metres cúbics, que afavoreix el funcionament correcte de la xarxa de clavegueram de la ciutat, més de 1.985 quilòmetres, durant els episodis de pluja. Tots els dipòsits en estudi, en projecte o en execució permetran augmentar la retenció d’aigua de pluja en més d’un milió de metres cúbics.
- El Music Tech Hub concentra 100 ‘start-ups’ de tecnologia musical
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Crisi per la gestió del temporal Vilaplana va acostar Mazón amb el seu cotxe fins al Palau el 29-O
- Successos Els Mossos alerten de la "reinvenció" dels qui cultiven marihuana: amb una despesa de 6.000 euros se n’obtenen 24.000
- Desmantellen des d’Alacant una granja de mòbils que enviava 2,5 milions d’SMS al dia per a ciberestafes
- ACTUALITAT BLAUGRANA Laporta respon a la fi a Florentino: «El Madrid té barcelonitis i una mania persecutòria contra la millor època del Barça»
- ARAUJO, ABSENT DOS DIES Flick reclama que el Barça es reivindiqui davant l’Alabès
- Acte amb Foment del Treball Feijóo demana als empresaris catalans que pressionin Junts per a una moció de censura: «No em falten ganes, em falten vots dels seus»