Seguretat i neteja

Pla de xoc a Sant Antoni per afavorir la convivència

Parc infantil de fusta amb famílies en la inauguració de la ronda de Sant Antoni

Parc infantil de fusta amb famílies en la inauguració de la ronda de Sant Antoni / Júlia Arnau

1
Es llegeix en minuts

S'activa un pla de xoc d’intervenció al barri de Sant Antoni. Aquest pla inclou mesures de neteja i accions per evitar l'incivisme, de reforç de la seguretat i en l’àmbit social. El pla oferirà solucions immediates i visibles que donin resposta a les inquietuds expressades per les entitats veïnals i comercials del barri, amb les quals es treballarà conjuntament.

El pla, liderat pel Districte de l’Eixample i els cossos de seguretat (Guàrdia Urbana i Mossos d’Esquadra) treballarà directament amb les entitats més representatives del barri: SOM Sant Antoni, Sant Antoni Comerç SAC, l’Associació de Veïns de Sant Antoni, el Mercat de Sant Antoni, l’ONG De Veí a Veí, encarregades de canalitzar les demandes del territori.

Es reforçarà el dispositiu de policia de barri de la Guàrdia Urbana amb més patrullatge dels agents a peu, en coordinació amb els Mossos d’Esquadra.

Notícies relacionades

A la vegada es reforcen els equips de neteja amb un nou equip que repassarà, matí i tarda, els voltants dels contenidors per evitar desbordaments i acumulació d’escombraries.

L’interès compartit de tots els actors és trobar solucions que tinguin un impacte real per fer front a situacions relacionades amb la neteja, la seguretat ciutadana, les conductes incíviques o els conflictes a l’espai públic. També s’abordaran fenòmens més complexos i situacions de vulnerabilitat com el consum de substàncies o persones pernoctant a la via pública.