
Barcelona dona la benvinguda a la 98a promoció de la Guàrdia Urbana /
La Guàrdia Urbana de Barcelona ha incorporat nous agents al cos policial, amb l'objectiu de millorar la seguretat i convivència a la ciutat. D’aquests 125 agents, 76 són homes i 49 són dones, amb edats compreses entre els 29 i els 35 anys. Pel que fa al nivell d’estudis, el 59% dels nous efectius té estudis superiors.
Els agents que s’incorporen al cos es repartiran entre els deu districtes de la ciutat, i es dedicaran a tasques com la seguretat ciutadana i la seguretat viària i tasques de proximitat al carrer per enfortir l’atenció i el contacte amb la ciutadania, entre altres.
Un 19% de dones al cos
Actualment, la Guàrdia Urbana de Barcelona disposa de 3.500 efectius, i arriba al seu màxim històric. Del total, el 19% són dones, el percentatge més alt assolit fins ara.
L’increment de la presència de dones a la Guàrdia Urbana s’ha convertit en una prioritat del consistori en els últims anys, per salvaguardar els principis d’igualtat, de mèrit i de capacitat en l’accés a la funció pública com l’eina més eficaç per poder equilibrar la presència d’homes i dones a la plantilla.
Exhibició
Notícies relacionadesL’acte de benvinguda, que va tenir lloc el dimecres 25 de juny a la zona de l’Umbracle del nou parc de les Glòries, va congregar més de 600 persones i va incloure una exhibició de diverses unitats de la Guàrdia Urbana amb activitats per a tots els públics.
Hi van participar l’Oficina d’Educació en la Prevenció (OEP), la Unitat Central d’Atestats de Trànsit (UCAT), la Unitat de Reforç a les Emergències i la Proximitat (UREP), amb el seu Grup Caní, la Unitat Central de Trànsit i les seccions Muntada i Platges.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Festa amb "noies d’imatge"
- Jaume Minguell Director general de Boscos de la Generalitat: "Els arbres estan més a prop de les cases i hi ha gent que no és conscient del risc"
- Política forestal Catalunya talarà boscos per transformar-los en espais oberts
- Sector energètic Les elèctriques es llancen a una guerra d’ofertes, però sense tirar els preus
- Tecnologia El sector TIC espanyol bat rècords al créixer el 10% en la facturació