Ocupació
Els ajuts 'Crea Feina' impulsen l’economia social i d’impacte
La convocatòria 2025 de les subvencions 'Crea Feina' té un pressupost global de dos milions d’euros i preveu fomentar la contractació indefinida i amb un salari mínim de 35.000 euros de 235 persones de perfils diversos. La gran novetat és una línia per enfortir tant l’economia social com altres iniciatives o empreses d’economia d’impacte

Imatge darxiu /
Ja està oberta la convocatòria de les subvencions 'Crea Feina', amb un pressupost inicial de 200.000 euros, amb ajuts que oscil·len entre els 12.000 i els 15.000 euros, amb la previsió de generar una quinzena de llocs de feina.
Les subvencions també consoliden la línia 'Crea Feina Investiga', que es va posar en marxa l’any passat i ja ha facilitat la contractació de 32 professionals científics i investigadors que disposen del títol de doctorat de sectors com la salut, la tecnologia, el comerç, la indústria alimentària o les energies renovables. Enguany s’hi destinaran 500.000 euros, amb la previsió de generar 35 llocs de feina amb un salari mínim de 35.000 euros.
La convocatòria 2025 inclou 'Crea Feina Inclusiva', una línia per facilitar la contractació de persones que busquen la seva primera feina o que es troben en situació d’atur de llarga durada (un mínim de 12 mesos en els 18 mesos previs a la contractació) o de vulnerabilitat social.
Disposa d’un pressupost inicial d’1,3 milions d’euros amb la previsió de generar 185 llocs de feina i ajudes que oscil·laran entre els 6.000 i els 8.000 euros segons el perfil de les persones contractades
Fomentar l’ocupació de qualitat, una prioritat
Notícies relacionadesLes subvencions s’emmarquen en l’estratègia “Barcelona impulsa”, el full de ruta econòmic de la ciutat fins al 2035, que s’emplaça a generar fins a 180.000 llocs de feina de qualitat i avançar cap a la diversificació econòmica i l’impuls dels sectors estratègics.
El pla inclou iniciatives com els programes integrals amb contractació o l’estratègia vertebrada a través de l’Acord Barcelona per a l’ocupació de qualitat (ABOQ).
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Tall històrica RODALIES "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Tempesta judicial i política El gran aconseguidor de la trama no tenia límits
- Investigació oberta Detingut un jove per agressió sexual a una menor tutelada
- Josep Abellán, cardiòleg: "Si tens plaques de colesterol, no hi ha marxa enrere. O això crèiem"
- Tennis Alcaraz es corona a Queen’s després d’una gran batalla i apunta cap al seu tercer Wimbledon
- Escalada de tensió al Pròxim Orient L’Iran promet venjança mentre el seu parlament reclama el tancament de l’estret d’Ormuz
- Celebració massiva La revetlla de Sant Joan 2025 desafia el pont festiu a Barcelona
- Tempestes d’estiu Protecció Civil activa l’alerta per pluges intenses al Pirineu, Terres de l’Ebre, Lleida i la Catalunya central