Obres
Restriccions a la mobilitat al carrer del Comte d’Urgell per les obres de prolongació de la L8
A partir del 23 de febrer, i durant un any, no es podrà circular pel carrer del Comte d'Urgell entre la plaça de Francesc Macià i el carrer de Buenos Aires pels treballs de construcció de la futura estació de FGC a la plaça

Tram en obres del carrer del Comte dUrgell /
Els treballs d'ampliació de la L8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) entre plaça Espanya i Gràcia inicia una nova fase complexa del projecte que supondrà restriccions a la mobilitat al districte de l'Eixample. Des d'aquest diumenge, 23 de febrer, i durant un any, la circulació del carrer del Comte d’Urgell entre la plaça de Francesc Macià i el carrer de Buenos Aires estarà tallada pels treballs de construcció de la futura estació de FGC a la plaça. L’avinguda Diagonal i les parades terminals de bus interurbà afectades pel tall es reconfiguren per tal de prioritzar els usuaris del transport públic.
Aquest tall s’afegeix al que hi ha en marxa des del gener al carrer del Comte Urgell entre el carrer de Rosselló i el carrer de Còrsega per la construcció de l’estació d’Hospital Clínic.
Canvis per prioritzar el transport públic
Les quatre parades terminals que donen servei a 13 línies de busos interurbans situades als carrers del Comte d’Urgell, del Comte Borrell i de Buenos Aires es reubicaran a la vorera muntanya de la Diagonal, entre la plaça de Francesc Macià i l’avinguda de Sarrià.
Per poder encabir-les es reconfigurarà el tronc central de l’avinguda Diagonal entre el carrer de Numància i la plaça de Francesc Macià, que guanyarà més capacitat per als busos en tots dos sentits.
Sentit sortida de la ciutat: es passarà d’un carril bus i tres carrils de circulació a dos carrils bus i tres de circulació.
Sentit mar: quedarà un carril bus i un carril de circulació, un menys que actualment. L’altre es destinarà al trànsit en sentit sortida.
L’objectiu és afavorir l’accés dels vehicles privats a l’Eixample a través de l’itinerari Numància–Berlín–París.
Notícies relacionadesPel que fa a la xarxa pedalable, pròximament s’obrirà un carril bici unidireccional al carrer de Villarroel entre la Diagonal i el carrer de París, per tal de donar continuïtat als itineraris ciclistes de la Diagonal cap a l’Eixample i connectar amb la infraestructura ciclista dels carrers de Londres i de París.
El futur de l’L8
Els treballs de perllongament de la línia d’FGC Llobregat-Anoia i la seva connexió amb la del Vallès inclouen la construcció d’un túnel de 4 quilòmetres mitjançant tuneladora en la major part del traçat, i tres noves estacions: Hospital Clínic (intercanvi amb L5), Francesc Macià (intercanvi amb tramvia) i Gràcia (FGC).
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"