
El projecte prioritza el trasllat dels carrils bici de la vorera a la calçada per millorar la mobilitat en bicicleta i incrementar la seguretat dels vianants. /
Barcelona reforçarà la seva xarxa de carril bici amb la construcció de 12,4 km nous i la millora de 9,4 km ja existents. Les actuacions es duran a terme en la majoria de districtes de la ciutat i responen, sobretot, a la necessitat de traslladar alguns trams de la vorera a la calçada per incrementar l'eficiència de la mobilitat en bicicleta i garantir la seguretat dels vianants.
Entre les obres previstes destaca la nova via bidireccional de 6,6 quilòmetres a la muntanya de Montjuïc. Discorre entre la Font Màgica i el Poble-sec, connectant alguns dels principals equipaments i espais verds de la muntanya, com l'Anella Olímpica, la Fundació Joan Miró o els jardins de Laribal, Joan Brossa i Joan Maragall. La seva finalització està programada per a principis del 2027.
També es connectarà el tram pendent de finalització de la renovada Via Laietana amb el passeig de Joan de Borbó, el carril bici del carrer de Badajoz amb el carrer de la Independència i es millorarà la unió entre els Jardinets de Gràcia i el carrer de Bonavista.
L'eix ciclista de l'avinguda Diagonal acabarà la seva transformació amb la construcció de 4,6 km de dos nous carrils unidireccionals entre els carrers de la Ciutat de Granada i de Josep Pla en calçada, que substituiran els dos existents a la vorera.
A l'altre extrem de la Diagonal, es millorarà la connexió amb Esplugues de Llobregat, amb la construcció d'un nou carril bici bidireccional de 565 metres fins al carrer d'Albert Bastardas.
Notícies relacionadesTambé es preveuen actuacions a:
Ronda del Guinardó
Carrer de la Marina
Carrer de Provença
Carrer de Concepció Arenal
Carrer d'Escòcia
Carrer de Fernando Pessoa
Passeig de Santa Coloma
Passeig de Valldaura
Travessera de les Corts
Carrer de Viriat
De cara als pròxims anys, també es durà a terme el projecte d'infraestructura ciclista de la plaça de Catalunya i la connexió entre el passeig de la Zona Franca i la plaça de les Drassanes a través de la ronda del Port.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"