178.487 ALUMNES MATRICULATS A BARCELONA
Barcelona posa en marxa el Pla de xoc contra la segregació escolar per al curs 2019-2020
Entre les novetats d'aquest any, augmenten les matriculacions d'alumnes i s'incrementen els equips educatius

edtkkiuwkaak36x-760x428
Per a aquest curs 2019-2020, Barcelona posa en marxa el Pla de xoc contra la segregació escolar.
L’objectiu és avançar cap a l’equitat educativa entre els centres de la ciutat perquè hi hagi una distribució més equilibrada de l’alumnat en situació de vulnerabilitat.
Amb aquest Pla de xoc s’han posat en marxa mesures com la preassignació de places de P3 i de l’ESO a tot l’alumnat en situació de vulnerabilitat; o la distribució equilibrada de la matrícula a la xarxa educativa, és a dir, de manera equitativa a cada zona i no en funció de les vacants de cada centre.
Una altra de les iniciatives ha sigut la consolidació d’un sistema menys burocràtic, que garanteix de manera directa prestacions com la plaça de reserva, l’exempció de quotes per a l’escolarització i la gratuïtat del servei de menjador i d’activitats extraescolars per a l’alumnat detectat pels serveis socials.
I, respecte alsajuts de menjador, per al curs 2019-2020, també es tornaran a atorgar a tot l’alumnat en una situació socioeconòmica desfavorida.
Més alumnes i professors
El curs comença en un total de 411 centres d’ensenyament obligatori, 236 centres públics (167 escoles, 6 instituts escola, 61 instituts i 2 centres integrats) i 175 centres concertats. També hi ha 34 centres d’educació especial, 8 de públics i 26 de concertats.
Aquest any s’han matriculat 178.487 alumnes, gairebé 1.700 més que el curs passat. I l’equip educatiu també augmenta: passa de 9.121 treballadors a 9.254; això suposa un augment de 133 docents respecte al curs 2018-2019. També s’incrementa el personal d’administració i serveis.
Millores als centres educatius
Durant l’estiu s’han fet obres en 100 dels 297 centres públics de la ciutat. En total la inversió ha sigut de 50 milions d’euros, 34.308.907 dels quals corresponen a inversió municipal i 15.836.948 a la Generalitat de Catalunya.
Tots els centres obriran les portes el 12 de setembre, i només en alguns l’activitat lectiva conviurà amb els treballs durant el curs, tal com estava previst al calendari.
Aposta per la innovació
Per primera vegada tots els centres han participat en «Xarxes per al canvi»,el programa que dona recolzament al procés de consolidació de la transformació educativa durant el curs 2019-2020 perquè, en els pròxims anys, puguin formar part d’algun projecte de millora sostenible mitjançant el treball en xarxa.
Recolzament a l’educació inclusiva
Notícies relacionadesAquest any s’han matriculat 21.655 alumnes en situació de vulnerabilitat i amb necessitats específiques de recolzament educatiu en ensenyaments obligatoris. D’aquests, el 93,3% ho han fet en centres d’educació ordinaris i el 6,7% en centres d’educació especial, de manera que s’avança en un sistema educatiu més inclusiu i amb més recolzament als centres ordinaris.
Aquest curs un nou centre d’educació especial donarà recolzament a la inclusió en els centres ordinaris i a més, s’obren nou nous recolzaments per a l’escolarització intensiva (SIEI), que són equips de professionals que s’incorporen a les plantilles d’escoles i instituts com recursos per atendre als alumnes amb necessitats educatives especials que ho necessitin.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats