On Catalunya

«ÉS MOLT FÀCIL CONVIURE»

Barcelona estrena nova campanya d'estiu per promoure la convivència i el civisme

La comunicació es dirigeix a tota la ciutadania i a col·lectius específics, i se centra en el soroll al carrer, les platges, la neteja, els gossos i les festes als barris

web respeto-01 cat-760x428

web respeto-01 cat-760x428

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Arriba l’estiu, i la convivència és més intensa que mai a la ciutat de Barcelona: els carrers, les places i les platges s’omplen de gent, i per això cal aconseguir la complicitat de la ciutadania, segons explica el consistori. 

En aquest marc es presenta la campanya per fomentar l’ús responsable de l’espai públic, que aquest any té dues versions, una de genèrica per a la ciutat, “És molt fàcil conviure”, i una altra d’específica per a les platges, “Respect”.

La campanya de convivència d’aquest any apel·la a la corresponsabilitat de la ciutadania per evitar comportaments incívics i fomentar el respecte a la ciutat. Per aconseguir-ho, la comunicació s’ha centrat en cinc grans temes relacionats amb la convivència: el soroll al carrer, les platges, la neteja, els gossos i les festes als barris.

“És molt fàcil conviure”

S’ha optat per una campanya de ciutat, que s’ha treballat amb l’agència Snoop. Amb el lema “És molt fàcil conviure”, aquesta campanya pretén abordar els principals problemes que afecten la convivència al llarg de l’any i posa l’accent en la importància d’adquirir hàbits i costums a favor del civisme, com treure les escombraries a l’hora que toca, respectar el mobiliari urbà o divertir-se sense molestar la resta de veïns i veïnes.

Tot i que la campanya es dirigeix a tota la ciutadania de Barcelona, també s’han pensat accions per arribar a públics específics, com els propietaris i propietàries de gossos, entre els quals es distribuiran bosses i ampolles per recollir els excrements a la platja de gossos. Així mateix, s’han concebut materials especials per a les zones de lleure nocturn i per als turistes que visiten Barcelona amb missatges en anglès i suports concrets.

A la platja, “Respect”

Per promoure la convivència a la zona de platges de Barcelona, s’ha desenvolupat una campanya específica amb il·lustracions de l’artista Javi Royo, que, amb un estil fresc i directe, pretén conscienciar la ciutadania sobre el civisme. 

Aquest any la campanya també demana “Respect” a tot el barri de la Barceloneta per fomentar la complicitat entre els visitants i el seu veïnat.

Notícies relacionades

Els missatges que es dirigeixen a la població tracten temes tan diversos com el fet de tirar burilles a la sorra; el respecte a les persones amb què compartim el litoral; la cura de la platja de gossos; l’abandonament de llaunes, bosses i envasos de plàstic i vidre a la sorra; el respecte a la biodiversitat, o l’atenció a les alertes sobre l’estat del mar.

També s’han preparat altres accions específiques, com la distribució de vasos reutilitzables o accions per la revetlla de Sant Joan, amb l’objectiu de conscienciar la gent sobre la importància de deixar la platja com se l’ha trobat a l’arribar.