A Kenya
Mor Sudan, l'últim rinoceront blanc del nord
Només queden vives dues femelles de la seva subespècie
Sudan va ser ahir sacrificat després d’agreujar-se significativament la malaltia que patia des de fa diverses setmanes. /
L'últim rinoceront mascle del nord, Sudan, ha mort a la reserva natural kenyana d'Ol PejetaOl Pejeta, on residia des del 2009, als 45 anys. Amb la seva mort, només queden dues femelles vives al món de la seva subespècie. A causa del ràpid deteriorament del seu estat de salut, li serà practicada una autòpsia.
Sudan era tractat per complicacions relacionades amb l'edat que li havien afectat els músculs i els ossos, i també li havien causat extenses ferides a la pell. El rinoceront havia passat dues setmanes a finals de febrer i principis de març estirat al seu habitacle degut a la incomoditat d'una ferida profunda a la pota posterior dreta.
El rinoceront havia viscut prèviament al zoològic de Dver Kralove a la República Txeca abans de ser transportat a Ol Pejeta Conservancy, a uns 250 km al nord de Nairobi, on vivia amb les dues últimes femelles de la mateixa espècie, Najin, de 27 anys, i Fatu, de 17.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Crisi ramadera Catalunya dona per finalitzada la crisi ramadera de la dermatosi nodular, que va obligar a sacrificar unes 3.000 vaques
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'editorial de Cristina Villanueva: Quan la corda es trenca
- Cine ‘Romería’, ‘Sirat’ i ‘Sorda’, favorites dels premis Gaudí
- Crisi ramadera Els casos de pesta porcina s’eleven a 26 senglars després de la confirmació de 10 nous positius
- Previsió meteorològica Tot el litoral i prelitoral català, en avís groc davant les intenses pluges previstes per a aquest dimarts
